E-tech router en netmeeting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredy1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2001
Berichten
193
Ik heb 3 pc's en een laptop aangesloten op een E-tech router. Werkt perfekt, maar ik heb nog 1 probleem. Netmeeting werkt niet. Ik kan wel kontakt maken, maar als ik iemand wil oproepen lukt het niet. Ik heb begrepen dat er poorten in de router opengezet moeten worden om te kunnen netmeeten, maar hoe doe ik dat precies??

Is er iemand die me ermee kan helpen?
 
Poort Programma

389 Ms Netmeeting
522 Ms Netmeeting
1503 Ms Netmeeting
1720 Ms Netmeeting
1731 Ms Netmeeting

Hoe je die in E-tech open moet zetten, weet ik zo snel niet, ik ben eff op zoek naar de handleiding.
 
Welk type router van E-tech gebruik je, ik zie dat er diverse zijn. Graag het nummer.
 
Het is een E-Tech Broadband router. Een type staat er niet op.
 
Deze is het inderdaad en die handleiding heb ik ook, maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk hoe ik deze instellingen maak. Ik heb het ip-adres van de router ingetypt in de browserbalk en dan kom ik in de instellingen van de router. Ik heb in tabblad Virtual Server die tcp's wel ingevuld en tevens 1 UDP, maar onderaan moet ik ook nog iets doen en achter die tcp's staat een ip-nummer, die moet ik waarschijnlijk ook nog invullen, maar ik weet niet hoe of wat
 
Nou goed, ik loop dus nu tegen zon zelfde probleem aan.

Gegevens.
-E-TECH router (RTBR03)
-Windows XP Pro
-Netmeeting (4.4.3400)
-Router werkt probleemloos.
-Ik kan wel contact maken met iemand anders, kan ook cammen, de ander ziet mij en ik zie de ander, dit gaat verder ook probleemloos.
-De standaard firewall van XP staat uit.

Ik kan zelf NIEMAND opbellen. Dan maakt hij gewoon geen contact. Dat is dus ook het probleem.
Als ik alle gegevens invoer zoals ze hier:
staan... dan gebeurt er dus niks.

HELLLUP
 
Geplaatst door JBS
Poort Programma

389 Ms Netmeeting
522 Ms Netmeeting
1503 Ms Netmeeting
1720 Ms Netmeeting
1731 Ms Netmeeting

Hoe je die in E-tech open moet zetten, weet ik zo snel niet, ik ben eff op zoek naar de handleiding.
Deze open zetten in de router
 
Ja dat berciht had ik ook gelezen.. weet dus niet hoe dat moet, ben vervolgens via die link gegaan die jij gaf. En toen alles gedaan wat er stond. :) maar noppes.
 
In de router kun de de DMZ-host instellen. Als je hier het ip-adres ingeeft van jouw computer (192.168.1.1XX) dan zou het goed moeten werken. Bij mij was hiermee het probleem opgelost. Het is overigens wel aan te bevelen een goede firewall er bij te installeren, want je schakelt de firewall van router hiermee uit en gooit alle poorten open.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan