E-Tech router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Eerst even mijn basis gegevens:

ADSL
Win XP Home SP2
Firewall van Windows
Modem: Alcatel Speedtouch Home
Router: E-Tech (type RTPRO1)

Sinds ik de nieuwe E-Tech router gebruik zijn de problemen deze:

Soms geen internet verbinding - dan wel bij het opstarten van de PC's of soms gewoon tijdens een sessie.
Zeer trage verbinding - ik kan max. 330kb/s halen maar zit nu met 20 a 30 kb/s.....
Modem loopt vaak vast.
Het link/Act lampje van de router gaat na verloop van tijd knipperen. Dit is volgens de handleiding niet goed maar heb het niet kunnen oplossen.

Wat ik al geprobeerd heb:

PC's uit - modem uit en router uit - dan modem en router weer aan - PC's aan.
Soms loste dit het voor even op maar op lange termijn zonder resultaat.
Windows Firewall uitzetten - zonder resultaat.
Firmware upgrade van router (was niet nodig maar probeerde het gewoon) no results.
Netwerk kaart in Windows bekeken - alles staat goed volgens de handleiding.
Ik gebruik ook geen proxy in Explorer.

Mocht iemand een tip hebben om het goed werkend te krijgen, dan HEEL graag.
Anders gaat de router morgen terug en ga ik zoeken naar een andere. Ook daar zijn tips welkom :)

Laatst bewerkt:
Firmware upgrade van router (was niet nodig maar probeerde het gewoon) no results.

als ik op de site van e-tech kijk is er wel een firmware update.

R2.00.00.03

- Changed DHCP client behaviour for @HOME isp
- Changed PPTP client for use with Speedtouch HOME adsl modems

welke firmware heb je nu?

de firmware is te vinden op www.e-tech.nu onder suport en dan netwerk

Zoals ik al zei, ik heb de firmware upgrade gedaan. Was eigenlijk niet nodig omdat die al de laatste versie had.
Hij had (en heeft nu nog steeds) versie R2.00.00.03
Daar kan het dus niet aan liggen...

aha ok idd

is dit iedere keer dezelfde tijd nadat je de router uit en aan gezet heb?

anders zou het kunnen dat ie de dhcp renew of release niet doet

Hmm, tja, ik zou in de command line idd kunnen proberen of het releasen/renewen helpt.
Dit zou ik dan echter elke keer moeten doen als ik de PC's opstart zoals ik het nu zie.
Nou ja, tis het proberen waard :)

Ik ga ook nog even mijn oude US Robotics router aansluiten. Die gaf consequent een foutmelding na een stroomstoring hier in huis. Maar wie weet is nu na een tijdje offline weer "beter" (Ach ja, ik probeer van alles he, lol :D )

Btw, heb je nog een goede tip voor als ik toch een ander merk router moet gaan kopen?
Dan kost het maar wat meer, maar ik wil gewoon zorgeloos kunnen internetten.
Zit nu zelfs met maar enkele kb/s....ik krijg gewoon flashbacks aan mijn vroegere Casema tijd met het Com21 modem. EEEK!

Laatst bewerkt:
mhh nee mijn voorkeur ligt bij e-tech maar je zou wel de nieuwe kunnen nemen de abrt03 is modem en router

Wie is je provider eigenlijk ?

Als advies zou je wellicht kunnen denken aan de nieuwe range Speedtouch produkten in de 5 serie die tevens klaar zijn voor adsl 2 en tevens modem en router in een zijn.

Verder zou je kunnen proberen om de Speedtouch Home te "hacken" naar een Speedtouch Pro en dan ben je van je E-tech verlost en hoef niet direct iets nieuws te kopen.

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Ik zit bij XS4ALL. Heb het basic abo (gaat via Mxstream van KPN.)
Ik zal morgen eens informeren bij de helpdesk van ze naar die nieuwe Speedtouch series.
Lijkt me idd wel handig om modem en router in 1 te hebben + voorbereid te zijn op adsl 2+.

EDIT: na in de commandline ipconfig/release en dan ipconfig/renew te hebben gedaan loopt de verbinding als een speer. Maar helaas maar voor even.
Langzaam zakt ie weer in naar enkele kb's per seconde.
Geen idee waarom dit gebeurd of wat ik er aan zou kunnen doen. Iemand?

Bedankt allemaal iig voor het meedenken en de tips :)

Laatst bewerkt:
Ik heb de router kunnen ruilen voor de ADRT03 modem/router van E-tech.
Het ziet er naar uit dat alles nu prima werkt.
De setup was duidelijk en simpel en mijn verbinding is gewoon weer stabiel met maximale snelheid (waar mogelijk natuurlijk).

Opzich is mijn probleem opgelost maar alleen door hardware te vervangen. Zal ik deze posting nu de status "opgelost" geven of niet?

Tja....WEER dezelfde problemen ineens...ik wordt er GEK van :(
Morgen de helpdesk van XS4ALL maar eens bellen of er toevallig iets bij hun mis is....
Ik weet het niet meer hoor... BAAL BAAL :mad:

*Update*

Volgens de Xs4all helpdesk was er sinds vandaag (dinsdag) een storing mijn wijk.
Dit werd overigens stellig ontkent door de KPN storingsdienst die ik daarna belde.

In de Xs4all nieuwsgroepen zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem sinds een paar weken.
Momenteel zit ik zelfs weer met maximale snelheid terwijl de PC's niet reboot of uitgezet zijn ofzo.
Het was gewoon ineens weer goed.

Dit riekt naar een probleem wat niet aan mijn kant is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan