e-tech 'router' valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwinski

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo iedereen die dit leest.
wij hebben nu al bijna 2 jaar een draadloos netwerkje...
alleen hij valt gruwelijk vaak uit.
we zitten op chello/upc breedband internet.
Er komt via een coax kabeltje t internet thuis binnen een modem in. dan gaat er een utp'tje naar de 'router'(is volgens mij geen router maar een switch)
en de 'router' zendt het naar de rest van de pc's.

maar hij valt regelmatig weg dat we geen pakketten meer ontvangen, alleen maar verzenden. dan is t even de stroom stekker eruit halen, 5 seconde wachten en dan weer erin pluggen om vervolgens na een onregelmatige periode weer t zelfde te doen.
we hebben al andere kanalen geprobeerd zonder resultaat.

Dit gebeurt vooral met programma's als LimeWire, Aresp2p en utorrent... maar ook als internet explorer minimaal bezig is.

ook valt mijn msn signaal vaak weg als ik 5 minuten niks meer zeg tegen iemand. kan dan niks meer tegen die persoon zeggen maar andersom wel. is dat een bug in msn?

Ik word er onderhand ******ziek van. Wat kan er aan de hand zijn?

alvast bedankt

Hoi,

Er kunnen meerdere oorzaken zijn.
Eén van de veelvoorkomende is, als er in je buurt meerdere draadloze netwerken zijn die met vrijwel dezelfde instellingen (vooral het kanaal) werken.

Opnieuw je router configureren en de nodige beveiligings-instellingen regelen helpt vaak.

Met http://www.netstumbler.com/ kan je controleren welke kanalen vrij/in gebruik zijn.

Als je opnieuw een verbinding maakt, zet dan ook eens álles uit: pc's, router, UPC-modem.

Begin met het modem weer aan te zetten en wacht tot deze volledig on-line is (te zien aan de lampjes).
Hierna de router en opnieuw wachten tot deze volledig on-line is.
Tenslotte de pc's

ja, we zitten midden tussen 2 andere draadloze netwerken in maar...toen die buren allebei op vakantie waren deed hij precies hetzelfde.
en dat alles resetten was ook geen succes....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan