E-tech router

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankslofsky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Kan iemand mij adviseren wat te doen tegen het fenomeen dat elke keer als ik mijn laptop uitzet, er bij het opnieuw aanzetten en het draadloos inloggen op internet ( via de e-tech router) de verbinding niet herkend wordt.
Deze verbinding elke keer opnieuw via refresh op het gele info scherm ingevoerd moet worden.
dit zou toch naar eenmalig moeten geschieden. Wat doe ik fout??
Erg bedankt voor licht in deze tunnel
Frankslofsky

Ik denk dat je werkt met een hulpprogramma, geleverd bij je draadloze netwerkkaart.

In dat hulpprogramma maakte je dan een zgn. Verbindingsprofiel (ook wel Profile geheten, vaak zijn die programma's in het Engels) om verbinding met je draadloze router te maken.

Soms krijg je daarbij ook de keuze om automatisch een ip-adres te verkrijgen aan te zetten (die optie heet vaak IP-adress).

Meestal staat die optie (als standaard) uit. Dit waarschijnlijk uit veiligheidsoogpunt, dat je je pc niet openstelt voor ip-verkeer, tenzij je zelf eerst een ip-adres aanvraagt, en daarmee aangeeft het netwerk ook echt te willen gaan gebruiken.

Probeer eens het bestaande verbindingsprofiel te wijzigen, en kijken of je het daar alsnog aan kunt zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, ga het proberen laat het nog weten of het werkt thanks again.
Frank
Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Onderwerp verplaatst naar een geschiktere sectie.

p.s. ook 'quote' verwijderd, gebruik deze alleen als ze iets toevoegen aan de vraag, gebruik anders gewoon de knop 'reageer op vraag'

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan