e-tech wgrt04 geen verbinding met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na jaren zonder problemen te hebben gewerkt met de E-tech WGRT04 krijg ik er nu plotseling geen verbinding meer mee met het internet. Het volgende heb ik getest.

Computer rechtstreeks verbinden met kabel-modem gaat goed. Computer rechtstreeks verbinden met WGRT04, die rechtstreeks is verbonden met kabel-modem werkt niet.

WGRT04 geheel opnieuw naar fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw ingesteld. Werkt niet. Ik constateer dat de WAN-gegevens van de provider niet staan ingevuld in de system-status van de WGRT04.

Kennelijk ontvangt de WGRT04 de gegevens niet van de provider. Wat kan er fout gaan.

Aanvulling: "Op de site van E-tech wordt nog gemeld dat 'renew forever' aan moet staan. Dat is bij mij het geval."

Groet,
Arno.

Laatst bewerkt:
2 dingen die je kunt proberen:
1. Kloon het MAC-adres in de router ("Fysiek adres" genoemd bij Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all) van de netwerkkaart op je computer die wél van kabelprovider een netwerkadres krijgt.
2. Kabelmodem lange tijd afzetten (bijv. 1 nacht of zo), router uitzetten, kabelmodem weer aan, router weer aan.
3. Nakijken of je in je router misschien ook nog een naam moet zetten om een ip-adres te krijgen. Dit geldt vooral voor @home/Ziggo kabelabonnementen (CCxxxxxxx of CPxxxxxxx apparaatnaam). Kijk na of je misschien op je computer zo'n computernaam hebt ingesteld om dit proces te ondersteunen. Is dat inderdaad het geval, dan diezelfde computernaam instellen op de router.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan