e veranderd in euro teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
hallo allen,
ik ben een brief aan het typen en volgens mij heeft niemand iets veranderd aan de pc, maar als ik nu een e type krijg ik een € teken. bij auto correctie staat hij niet in.

wat moet ik waar aanpassen om weer een normale 3 te kunnen typen.
 
Geldt dit voor ieder lettertype? Het kan ook te maken hebben met het geïnstalleerde toetsenbord.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
ook kan je proberen shift en ctrl tegelijk in te drukken en daarna nog eens proberen
 
aanvullende info

de e veranderd in een € teken ook bij ander lettertype in huidig doc. maar ook in een nieuw document.

de brief waar dit in verschijnt is op dezelfde pc gemaakt.
als je een brief typed - opslaat en daarna weer opend kan dan normaal gesproken toch niet een e veranderen in een euro teken??
 
Lijkt mij ook niet. Wil je eens een niet vertrouwelijk stukje tekst, waarin dit gebeurt, hier plaatsen? Hopelijk levert dat een antwoord op.

Groet,
 
sorry, maar ik snap niet dat, dat een oplossing zou kunnen opleveren.

je moet het dus als volgt zien:

w€ gaan morg€n naar school - dus telkens als er een e moet komen veranderd deze gelijk in een € teken.

bij autocorrectie staat dit niet als zodanig ingevoerd.

Ook als ik bij autocorrectie een e wil typen krijg ik gelijk een euro teken te zien.
 
Laatst bewerkt:
In autocorrectie staat dat (e) moet worden omgezet in het Euro-teken. Staat die er nog steeds in of is daar iets mee gebeurd?

Anders kun je bij uitzonderingen in autocorrectie de e vermelden, zodat deze niet wordt gecorrigeerd. Ik geef toe, daarmee is niet de oorzaak gevonden, maar het probleem pragmatisch opgelost.

Groet,
 
de (e) in autocorrectie "stond er in" maar daarvoor kreeg ik dus al die omzettingen van de e = vandaar dat ik geprobeert heb met de (e) te verwijderen om te kijken wat hij dan zou geven, maar dit bleef het euro teken. - bij uitzonderingen een e proberen te typen, maar helaas het blijft een euro teken geven. ik kan dus gewoon weg geen e typen op de pc waar dit probleem op zit.

wie weet het ??
 
Ik vond dit;
Ongewenste vervangingen
Het kan gebeuren dat u daadwerkelijk de drie tekens (c) in uw tekst wilt opnemen; dan is het lastig dat Word deze drie tekens automatisch verandert in een Copyright-teken. Komt dit vaak voor, dan zou u de vermelding (c) uit de woordenlijst van het dialoogvenster AutoCorrectie kunnen verwijderen. In incidentele gevallen is het slimmer om direct na de verandering op sneltoets Ctrl+Z (Ongedaan maken) te drukken. Heeft de automatische verandering langer geleden plaats gevonden, dan staat er meestal een Infolabel bij (Word 2002 en hoger). Klik op de Infolabel en kies Ongedaan maken...
bron: Microsoft
 
Nee ik wil niet de drie tekens opnemen (e) maar gewoon een e typen daar waar het moet komen te staan. ook na de verwijdering van (e) = € blijf de pc een euroteken geven als ik een e type.

de brief op zich is eerder gemaakt - nu weer opgeroepen om er iets bij te zetten - alleen nu wordt de e een euroteken. gisteren was het nog gewoon een e als ik een e wilde typen.
raar maar waar.
 
Welke versie van Word heb je?, en heb je al bij de infolabel gekeken zoals wordt aangegeven?
 
Je kunt de e ook plaatsen via ALT101.

Groet,
 
ALT codes staat niet op actief - waar zet ik deze op actief

tenminste als ik op ALT101 klik krijg ik het venster te zien de hardeschijf -diskettestation ect.

op de pc staat versie Word 2003
 
Je moet de cijfers van het numerieke toetsenbord gebruiken.

Groet,
 
ik type dit ook via het nummerieke gedeelte.
daar opend hij bij alt + 101 dat venster.

de e wordt ook in een euroteken gezet in Excel , maar ook als ik deze gebruik in een e-mail bericht
 
het probleem zat hem dus in het toetsenbord - het wat en hoe is nog niet bekend, maar ik heb vandaag een ander toetsenbord aan de pc gezet en deze reageerde wel normaal.

het is natuurlijk wel vreemd, want het toetsenbord was nog maar enkele maanden oud en van de een op ander moment deed zich het bekende probleem voor.

bedankt allen voor uw hulp.
 
E wordt € teken

Ik heb dit probleem vandaag ook gehad en heb uiteindelijk, niets op deze pagina hielp namelijk, de pc opnieuw opgestart zonder de us van het toetsenbord.
Daarna de pc weer opgestart en toen pas de usb weer aangesloten, en..............VOILA,

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan