E5300 of Athlon II X2 240

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeronimoDeCoole

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
ik ben dus aan het twijfelen tussen de Intel E5300 en de AMD athlon II X2 240. Het is voor een simpel systeem dat enkel moet dienen voor internet, msn, mail en downloaden. Overclocken is dus absoluut niet nodig.

Ik had eerst de E5300 in gedachten, omdat ik nogal Intel aangelegd ben. Maar als ik dan kijk naar de AMD,, zie ik meer voordelen

- stock fan stiller dan die van Intel
- ook 45nm, verbruik is gelijk
- scheelt bijna niks in prijs
- Een AM3 mobo rond dezelfde prijs als een S775 mobo heeft betere onboard graphics
- ondersteuning voor DDR3, dus nieuwer en sneller
- kloksnelheid 200mhz hoger (intel is 2.6, en de AMD 2.8)
- hogere bussnelheid (Intel 800mhz, AMD 2000mhz)
- betere mogelijkheid om achteraf nog te upgraden (S775 is al ouder, AM3 nieuwer)

Dus ik persoonlijk zou voor de AM3 gaan. Exact hetzelfde systeem, maar dan met DDR3 geheugen ipv DDR2, AM3 mobo met betere onboard graphics ipv s775 mobo, en dan de X2 240 ipv de E5300, komt in totaal amper een 10€ duurder uit.

en dan wil ik nog jullie mening over de volgende stelling (die ik zever vind):
-Als een pc met een intel processor vastloopt, zou die zichzelf eruit helpen. Maar als een pc met een AMD processor zou vastlopen, zou de enig oplossing zijn: duwen op de resetknop.

Dus wat is jullie mening: de Intel of de AMD???

ik ben dus aan het twijfelen tussen de Intel E5300 en de AMD athlon II X2 240. Het is voor een simpel systeem dat enkel moet dienen voor internet, msn, mail en downloaden. Overclocken is dus absoluut niet nodig.

Ik had eerst de E5300 in gedachten, omdat ik nogal Intel aangelegd ben. Maar als ik dan kijk naar de AMD,, zie ik meer voordelen

- stock fan stiller dan die van Intel
- ook 45nm, verbruik is gelijk
- scheelt bijna niks in prijs
- Een AM3 mobo rond dezelfde prijs als een S775 mobo heeft betere onboard graphics
- ondersteuning voor DDR3, dus nieuwer en sneller
- kloksnelheid 200mhz hoger (intel is 2.6, en de AMD 2.8)
- hogere bussnelheid (Intel 800mhz, AMD 2000mhz)
- betere mogelijkheid om achteraf nog te upgraden (S775 is al ouder, AM3 nieuwer)

Dus ik persoonlijk zou voor de AM3 gaan. Exact hetzelfde systeem, maar dan met DDR3 geheugen ipv DDR2, AM3 mobo met betere onboard graphics ipv s775 mobo, en dan de X2 240 ipv de E5300, komt in totaal amper een 10€ duurder uit.

en dan wil ik nog jullie mening over de volgende stelling (die ik zever vind):
-Als een pc met een intel processor vastloopt, zou die zichzelf eruit helpen. Maar als een pc met een AMD processor zou vastlopen, zou de enig oplossing zijn: duwen op de resetknop.

Dus wat is jullie mening: de Intel of de AMD???

Ik zou daar nog geen 5 minuten over moeten nadenken, neem de snelle AMD maar. Ik geef geen verplichting maar wel een raad :rolleyes: maar hij is inderdaad zeker, héééél snel. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan