E6420 overclocking probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonolordmike

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Ik kan mijn E6420 niet verder overclocken dan 5% dan wil windows niet meer opstarten, vista en xp beide willen dan niet opstarten,weet iemand de oplossing van dit probleem?

specs
intel E6420 2.13 Ghz
Asus p5b-v
Peak hd 3870
Kingston Hyperx 2048mb dual channel
550 watt arctic voeding zit bij Silentium behuizing in

Laatst bewerkt:
ehm ik heb met ai suite geprobeerd de cpu frequency aan te passen deze kwam niet boven de 6%, en met ai nos niet boven de 5%

het rare is dat die wel boot maar windows niet opstart hij stopt precies als je het windows xp boot scherm krijgt

Problemen met stabiliteit worden meestal opgelost door het voltage op de cpu te verhogen, iets wat ik je, als je er niet zoveel verstand van hebt, liever niet aanraadt. Het verhogen van het voltage, kan, in tegenstelling tot het verhogen van je FSB, meteen dodelijk zijn voor je cpu.. Dat deze cpu geen 5% winst kan halen is geen goed teken trouwens. Misschien heb je een slechte cpu zonder overclockpotentieel.

dat is het rare deze moet tot 3ghz overclockbaar te zijn ik heb mijn voltage proberen te verhogen maar zonder succes het is net of hij een eigen wil heeft en gewoon doet waar die zin in heeft want ik kan mijn fan speed ook niet meer veranderen, kan het zijn dat het moederbord niet goed kan overclocking ofzo?

dat is het rare deze moet tot 3ghz overclockbaar te zijn ik heb mijn voltage proberen te verhogen maar zonder succes het is net of hij een eigen wil heeft en gewoon doet waar die zin in heeft want ik kan mijn fan speed ook niet meer veranderen, kan het zijn dat het moederbord niet goed kan overclocking ofzo?

AI NOS is volgens mij van ASUS. Asus maakt over het algemeen prima moederborden. Ik denk dat je een processor hebt die gewoon niet wil overclocken. Een Exxxx cpu is geen garantie voor goede overclockresultaten. Maar sommige E6600 halen makkelijk 3,6 GHz zonder voltageaanpassingen, terwijl anderen bij 2,6 GHz al stoppen. Het zijn beiden extremen, maar niet onmogelijk.

AI NOS is volgens mij van ASUS. Asus maakt over het algemeen prima moederborden. Ik denk dat je een processor hebt die gewoon niet wil overclocken. Een Exxxx cpu is geen garantie voor goede overclockresultaten. Maar sommige E6600 halen makkelijk 3,6 GHz zonder voltageaanpassingen, terwijl anderen bij 2,6 GHz al stoppen. Het zijn beiden extremen, maar niet onmogelijk.

maar hij start hem wel gewoon op maar als die vista op moet starten bijvoorbeeld stopt die en doet die niks meer, mijn broer heeft precies hetzelfde moederbord en een E6400 erin liggen en die komt ook niet verder dan 5%

denk dat het aan het moederbord ligt, en je kunt beter in de bios clocken dan in windows, en je moet je PCI frequentie locken, je startvoltage vastzetten en niet op auto laten staan, je moet er wel wat verstand van hebben voor je eraan begint.. het is niet zo van , overklokken is de frequentie verhogen en klaar, als je dat denkt overleeft je cpu het niet, ik raad je aan heel veel overclock tutorials te bekijken van deze cpu, die zijn er genoeg denk ik, en op youtube rondkijken, doe dat eerst eens, dan haal je je een andere koeler, en mischien een ander moederbord, en dan kun je langzaam beginnen met overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan