E6600 op 1333 fsb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Heb gehoord dat de E6600 kan werken 1333 fsb (ipv 1066) , dus dan heb je hem makkelijk over-geklokt. maar hoe doe je dat. Heb gehoord dat er ook andere manieren van overklokken zijn, en vraag me dus af welke manier voor mij het beste is. en of een andere ventilator ook nodig is want de temperatuur zit nu al op 65 (max). Maar die fsb op 1333 zetten las ik her en der over dat dat met de 1066 fsb core 2 duos eigenlijk soort van super pluspunt was, dus dat is de richting die ik in de eerste plaats op wilde (langdradig ben ik aan het worden, sorry).
Als laatste vroeg ik me af of dat dan weer veel of weinig effect heeft op de processor, of die dan dus wel of niet flink vroegtijdig kassie wijlen gaat.:confused:
 
overklokken doe je niet zomaar , het vergt veel tijd en testen, is je proc nu idle al 65 gr. ? dan heb je zowiezo al een slechte koeling/flow in je kast. als ik jou was zou ik me eerst eens goed gaan verdiepen in de materie alvorens er aan te beginnen.
 
overklokken doe je niet zomaar , het vergt veel tijd en testen, is je proc nu idle al 65 gr. ? dan heb je zowiezo al een slechte koeling/flow in je kast. als ik jou was zou ik me eerst eens goed gaan verdiepen in de materie alvorens er aan te beginnen.

Heb nu een processor die eigenlijk er om vraagt overgeclockt te worden vandaar (dat het met drie aanpassinkjes in het bios klaar te spelen is hoorde ik). De temperatuur moet je dan even goed op letten lijkt mij maar die wordt niet veel hoger las ik hier en daar. O ja, nuttig advies is van harte welkom, maar ga me niet een beetje lomp lopen vertellen wat ik wel en niet zou moeten doen. En mijn vraag hier op help mij was dus al onderdeel van het informatie erover inwinnen, *KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is nuttig advies en ook zo bedoeld, je vraag echter kwam over als iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. je reactie is verder vrij kinderachtig, en ik denk ook dat je op deze wijze geen stap verderkomt, ik zou zeggen doe gewoon wat je goed dunkt met je 3 stapjes overklokken.
heel veel suc6.
 
het is nuttig advies en ook zo bedoeld, je vraag echter kwam over als iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. je reactie is verder vrij kinderachtig, en ik denk ook dat je op deze wijze geen stap verderkomt, ik zou zeggen doe gewoon wat je goed dunkt met je 3 stapjes overklokken.
heel veel suc6.

*KNIP* Gaat er dus om dat er core 2 duo's voor een fsb van 1333 uitgebracht zijn die in principe in niks anders verschillen met eerder uitgebrachte core 2 duos die op een fsb van 1066 liepen. Dus die core 2 duo's bedoeld voor een fsb van 1066 kunnen dus prima op een fsb draaien van 1333 waardoor de snelheid omhoog gaat.Verder was er nog iets met een multiplier dat van invloed op het een en ander was, maar zoals ik al zij, ik wist nog niet alles ervan, was bezig met informatie erover in te winnen.*KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geert,

Het spijt me, maar ik ben het eens met Robbiek. Overclocken is iets waarbij je moet weten wat je doet en het rustig en voorzichtig opbouwen. Zeker als je dit nog nooit eerder hebt gedaan.

Ook de opmerking over je idle temp (waar je overigens nog niet eens antwoord op hebt gegeven of dit idd de idle temp is) is volkomen terecht.

De manier echter waarop jij reageerd is belachelijk. Iemand probeert je te helpen en jij wil hem in zijn ballen trappen!? Niet erg netjes.

Ik stel voor dat je gewoon aan de gang gaat met je processor en hoop voor je dat je de boel niet laat doorbranden.
 

Waarom spijt je dat, zal mij een zorg zijn of je het wel of niet eens bent met mij.
Dat je voorzichtig ermee moet zijn snap ik, snap niet waarom dat tegen mij 101
gezegd wordt, ben zoals ik al meerdere keren eerder gezegd heb nog info erover aan het
inwinnen, hoe voorzichtig wil je het hebben. En wens me alsjeblieft niet van dat schijnheilige succes, en haal die ichtus vis van je auto.

Ik heb niemand iets kwalijk genomen over een vraag over de temperatuur, als dat wel zo zou zijn, dan mijn excuses.
Heb de temp afgelezen met een spelletje aan het draaien , met niks erop aan de gang (behalve wat antivirus e.t.c
is die 5 tot 10 graden lager.
 
Laatst bewerkt:
@GeertW,

Bij deze heb je een Officiële waarschuwing te pakken wegens beledigen/grof zijn tegen andere. Deze zal drie maanden geldig zijn, binnen die tijd nog eens en je hebt een ban van een nog te bepalen tijd te pakken.

Iedereen helpt hier vrijwillig.
 
@GeertW,

Bij deze heb je een Officiële waarschuwing te pakken wegens beledigen/grof zijn tegen andere. Deze zal drie maanden geldig zijn, binnen die tijd nog eens en je hebt een ban van een nog te bepalen tijd te pakken.

Iedereen helpt hier vrijwillig.

Moet ik dus om dat mensen vrijwillig ergens werken maar alles slikken wat ze tegen me zeggen. Ik vond ze nogal vooringenomen bezig. Maar hee, het is jullie feestje, ik hou me wel koest verder.
 
Ik heb je berichten nu aangepast, maar denk nu echt dat het normaal is wat je schreef.:rolleyes: Verdere discussie over de waarschuwing niet via het forum. Ik ben te bereiken via Hoofdmoderator@helpmij.nl
 
De E6600 is inderdaad goedover te klokken.
Maar volgens mij heb je je zelf nogniet echt verdiept in het overklokken zelf.

Niet alleen je cpu moet geschikt zijn, maar ook je mobo en geheugen.
met bv een standaard medion/hp/dell pc (of iets in die trent) kun je het overklokken wel vergeten.

Geef eens iets meer specificaties van je pc.
Wissel eerst je stock cpu koeler vooreen andere.

Als je je 6600 op FSB1333 wilt laten draaien, loopt hij op 3Ghz
(fsb) 1333/4= 333 voor je bus snelheid
333*2 = 666Mhz voor je geheugen (mits 1:1)
333*9(multiplier) = 3Ghz voor je cpu snelheid

Opzich niets bijzonder en verwacht hiermee geen problemen.
 
De E6600 is inderdaad goedover te klokken.
Maar volgens mij heb je je zelf nogniet echt verdiept in het overklokken zelf.

Niet alleen je cpu moet geschikt zijn, maar ook je mobo en geheugen.
met bv een standaard medion/hp/dell pc (of iets in die trent) kun je het overklokken wel vergeten.

Geef eens iets meer specificaties van je pc.
Wissel eerst je stock cpu koeler vooreen andere.

Als je je 6600 op FSB1333 wilt laten draaien, loopt hij op 3Ghz
(fsb) 1333/4= 333 voor je bus snelheid
333*2 = 666Mhz voor je geheugen (mits 1:1)
333*9(multiplier) = 3Ghz voor je cpu snelheid

Opzich niets bijzonder en verwacht hiermee geen problemen.

Ik had hier op dit forum een waarschuwing te pakken (zoals je boven kan zien), dus weet niet of ik nog wel toestemming heb om hier nog op verder te gaan. Ik zal eerst het reglement (dacht regelement maar spellingcontrole zegt dit) eerst maar eens doorlezen. En elke eventuele gedachte over de waarschuwing die ik er achteraf over heb mag ik ook hier niet bespreken , dus daar heb ik het verder ook niet over .
 
Laatst bewerkt:
De E6600 is inderdaad goedover te klokken.
Maar volgens mij heb je je zelf nogniet echt verdiept in het overklokken zelf.

Niet alleen je cpu moet geschikt zijn, maar ook je mobo en geheugen.
met bv een standaard medion/hp/dell pc (of iets in die trent) kun je het overklokken wel vergeten.

Geef eens iets meer specificaties van je pc.
Wissel eerst je stock cpu koeler vooreen andere.

Als je je 6600 op FSB1333 wilt laten draaien, loopt hij op 3Ghz
(fsb) 1333/4= 333 voor je bus snelheid
333*2 = 666Mhz voor je geheugen (mits 1:1)
333*9(multiplier) = 3Ghz voor je cpu snelheid

Opzich niets bijzonder en verwacht hiermee geen problemen.

Weet niet zeker, volgens mij mag ik nog, maar moet wel op mijn tenen lopen (i.v.m. dat ik een waarschuwing had). Dus ik gok het erop, met het verder gaan op dit forum. U vroeg om specificaties, hier zijn ze.

-Asus p5kpl-am (moederbord).
-xfx alphadog nvidia 8800 gt grafische kaart.
-Er zit 2 gig in (dual channel), draait op 399.6 mhz FSB Dram 2:3 (hier snap ik zelf de ballen van, maar dacht begrepen te hebben dat met de overclock van de E6600 de minimale mhz ddr2 genoeg was, dus ging er vanuit dat dat geen punt was als je die maar op auto zet (laat staan) in het bios).

Verder was ik niet van plan er hier verder over door te gaan, had na het "incident" er toch ietsjes minder zin in verder, maar wilde toch even meedelen dat de temperatuur afgelezen in het bios cpu 39,?? graden en mainboard 38,nog wat graden was (dus bij deze). En ja dan de specificaties voor hetzelfde geld er maar bij. Antwoord over een maandje maar ofzo als je/u zin heeft, ik heb voorlopig toch mijn buik er vol van.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan