e6750 op 800MHZ buss

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovalk

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2005
Berichten
239
Ik wil een nieuwe processor kopen en dat is de e6750 (core2duo ;) ), maar het probleem is nu dat de e6750 een busssnelheid van 1333 MHz heeft en mijn moederbord heeft een busssnelheid van 800 MHz.

Kan iemand mij vertellen of hij het zal doen en waarin zal de snelheid achteruit gaan ( in de snelheid van 2,66GHz, of gewoon de comminicatie met het moederbord).
 
Misschien is het wel makkelijk om het merk/type moederbord door te geven. Zeer waarschijnlijk zul je op de site van de fabrikant wel een lijst met processors die geschikt zijn voor dat bord vinden.
 
Je pc zal wsl in snelheid van de processor afnemen.
(zie mijn emmertjesvoorbeeld)
 
dus dan draait hij niet op 2,66..??? dus kan ik dan beter een van 2,0 kopen die op 800Mhz loopt, en wat is dat emmertjes effect ofzo..?? X:eek:
 
ow, dat is een voorbeeld dat ik al eens op het forum heb gebruikt om uit te leggen hoe het zit met cpu oid en moederbord ea zaken. Als je hogere cpu wilt, best groot deel van je systeem vernieuwen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=308722 voor het emmertjesvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:
me moederbord is de GA-8I915PM van gigabyte

maar nergens kan ik daar iets over vinden :S


deze <klik hier :D>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moederbord uit een Packard Bell systeem wellicht??
 
Jawel, maar daarom is er op het typenummer GA-8I915PM via Google niet veel te vinden.
Dat bord is door Gigabyte speciaal aangepast voor Packard Bell en niet los verkocht.

Het is een aangepaste versie van de GA-8I915 (dus zonder PM), kijk daar maar eens naar op de site van Gigabyte!
 
Daarom die link naar Intel:

Computer motherboards and desktop systems based on the Intel® 915P Express chipset and the Intel® Pentium® 4 processor supporting Hyper-Threading (HT) Technology† deliver ultra-smooth system responsiveness with PCI Express* graphics cards, 800 MHz system bus, and dual-channel DDR2 and DDR memory for bandwidth-intensive applications such as high definition audio and video.

Geen Core2duo dus.
 
Omdat je ook al bezig bent in een ander topic over vragen/vervanging van je CPU, gaat dit topic dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan