E8400 is niet TE heet maar wel erg warm..

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
ik vraag me af waarom mijn cores zo warm zijn vergeleken met de cpu zelf.
als ik hier in idle draai dan zit ik met mijn cpu op ± 30 graden en de cores ± 43 graden. maar als ik hem ga stressen schieten me cores 20 graden omhoog en me cpu ook:confused:. en dit lijkt me wat veel.. aangezien ik een scythe mugen erop heb zitten met een antec tricool fan erop. en ik zie vaker mensen met de zelfde setup maar dan zijn de stress temps een stuk lager:shocked:

ik heb hem nu op 3.90Ghz draaien op 1.18V (gewoon stock voltage :cool:)
kan ik hier iets aan doen ofzo?:rolleyes: (ik ben niet van plan verder te clocken ofzo maar ik wil gewoon de temps wat lager hebben)

Heb je er wel genoeg (ook NIET te veel) (1 à 2 rijst korrels) koelpasta op gedaan en dit goed verspreid? Het wordt inderdaad wel warm.

ik heb er anderhalfe rijstkorrel opgedaan en goed uitgesmeerd zodat je de cpu "niet meer ziet" ;)

iemand een idee waarom mijn cores nu zo warm worden:( want nu kan ik niet verder overklokken (proberen):mad:

Niet zo heel moeilijk.... de warmte komt van het overklokken, de invloed daarvan is in elke setup weer anders

het is idd ook al een flinke overklok. maar komt de warmte echt van die extra mhz meer? want me voltage staat in de bios op 1.2 en met cpu-z op de standaard voltage voor deze cpu (1.17:shocked:)

ik hoorde ook nog iets over cpu gtl voltage. maar wat houd dat in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan