e8400 overklokken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
612
ik zou graag willen weten wat er met mijn cpu gebeurt als ik in de bios in 1 keer de fsb naar 400 zou zetten zodat die op 3.6 ghz draait..

gaat hij dan kapot?
moet ik hem meer "volts" geven om te kunnen werken?

en als dat niet gaat hoe lang ben je er dan mee bezig je cpu op een flink aantal ghz te krijgen? naar 3.7 ofzo?

mvg,

merijntjuh
 
Als ie instabiel wordt en de temperatuur laag blijft dan moet je de volts omhoog doen. Maar bedank wel doe alles in KLEINE Stapjes. In principe zou je met een goede luchtkoeling tot 3.8 ghz komen. Maar het kan best zijn dat hij bij jouw maar tot 3.5 ghz komt.
 
idd, zoek eerst eens een paar dagen goed op overklok tutorials en video's zodat je er echt verstand van hebt voor je eraan begint, let ook goed op dat je mobo alle functies ondersteund, en niet als iemand hetzelfde systeem heeft alles klakkeloos overnemen zoals vb FSB 400 PCI 105 en 33.33 geheugen 800 , ookal zegt diegene het is stabiel, niet zomaar overnemen want iedere CPU reageerd weer anders, zo kan het zijn dat een Q6600 in een systeem niet verder komt dan 3,4 en een andere Q6600 in hetzelfde systeem wel 4ghz haalt. gewoon in stapjes verhogen van 2,4 naar 2,5 stressen -> stabiel -> 2,6 ghz -> stabiel -> 2,7 ghz enz is het niet stabiel ga je je voltage met een stapje omhoog krikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan