Eah 5850

Status
Niet open voor verdere reacties.

petertjee

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Hallo mensen,

Ik heb sinds de zomer een Sapphire EAH 5850, maar naar mijn idee werkt die niet optimaal. De spellen die ik speel haperen nog steeds een beetje. Ik heb de voeding (620W) al vervangen door een 850W maar dat schijnt ook niet echt te helpen. Heeft dr iemand een idee hoe ik kan zorgen dat mijn videokaart beter presteert? Want volgens mij moet mijn PC veel beter kunne presteren dan hij op t moment doet.

Dit zit in mijn PC:
Processor: AMD Athlon 64x2 dual core processor 6000+ (2CPU's) 3.1 GHz
Geheugen: 6144MB ram
Voeding: Cooler master 850W
Videokaart: Sapphire EAH 5850

P.s. Ik ben niet heel goed bekend met alle instellingen en waar ik wat kan vinden, dus aub een beetje simpel \ stap voor stap uitleggen :) alvast bedankt

zorg bij ati kaarten dat je altijd de laatste drivers van de amd website af haalt
hierdoor weet je zeker dat je geen problemen krijgt met lag en gray screen of death

installeer de laatste drivers
klik
probeer ook alle instellingen op recommended te laten

Ik heb de laatste drivers gedownload en geinstalleerd en aan mijn videokaart instellingen heb ik niks veranderd, dus daarom snap ik t ook niet helemaal. Heb gistere nog drivers gedownload, zelfs windows opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niks geholpen.

staat Vsync aan?
deze moet je uit zetten
dat doe je in ccc
met vsync kunnen dit soort haperingen voorkomen

en als het niet aan staat doe het dan aan meschien verhelpt het het probleem tog

Laatst bewerkt:
Kreeg net "Beeldstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld", daarna heb ik pas vsync uit gezet dus weet niet of dat helpt. Hoop het wel, want ben het een beetje zat onderhand :P

met vsync kunnen dit soort haperingen voorkomen

Fout. Het zorgt enkel voor een stabiele framerate, zodat je geen last van framedrops hebt. (Daarom kan ik in rFactor niet hoger dan 60FPS, en haal ik zonder vSync makkelijk 400fps)

Heb het idee dat het nu een stuk beter gaat.
Hopelijk heb ik nu ook geen last meer van de bovenstaande foutmelding :P
bedankt voor de hulp :D

Fout. Het zorgt enkel voor een stabiele framerate, zodat je geen last van framedrops hebt. (Daarom kan ik in rFactor niet hoger dan 60FPS, en haal ik zonder vSync makkelijk 400fps)

uhm ik weet waar voor het bedoelt is
ik heb deze kaart ook maar dit is een bekend probleem met Vsync
en door het probleem optelossen moest ik deze uit zetten
Vsync kan er soms voor zorgen dat het omgekeerde gebeurt en het onstabiel word
klik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan