• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eancode controle getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijerg56

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Hallo

ik heb vanuit een oude vraag van 2013 een formule gebruikt voor het aanmaken van ean 13 code in excel
het antwoord werd gegeven door Alphamax
in de bijlage zijn voorbeeld in excel file
dit gebruik ik al een tijdje naar tevredenheid
echter nu heb ik een eancode die een fout controle getal geeft namelijk 2 controle getallen
ik heb hem ingevoegd in a2
het controle gatal( 13e) zou een 0 moeten zijn maar hij maakt er 10 van
weet iemand wat hier fout gaat
Bekijk bijlage helpmij manado barcode ean13.xls

google "ean13 font" en vind http://www.fontpalace.com/font-details/EAN-13/
download het font en installeer het (in de map fonts kopieeren werkt niet het moet geinstalleerd)
het font heet "ean-13" in excel

formule voor ean13-codering
in cel B2 plakken en bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER (matrix-formule)

Code:
=A2&(10-REST(SOM((2*(REST(RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));2)=REST(LENGTE(A2);2))+1)*(CODE(DEEL(A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1))-48));10))

Laatst bewerkt:
Fijn om te horen dat je tot nu toe er veel plezier aan had en dankjewel voor het opmerken van de fout.
Code:
=A2&(REST(-SOM((2*(REST(RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));2)=REST(LENGTE(A2);2))+1)*(CODE(DEEL(A2;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A2)));1))-48));10))
Met deze aangepaste formule zou het verholpen moeten zijn, bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER (matrix-formule)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan