• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Easter eggs

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Mijn werkblad zit nu redelijk in elkaar en is het afwachten of er alsnog fouten uitkomen.
Om het geheel af te ronden is het wel leuk om er nog een aardigheidje in te verstoppen, een zgn 'Easter-egg'.
Hoe is dit te realiseren? Bijv het tonen van een jpg plaatje of de maker met dank aan de mensen (ook uit dit forum) die mij hebben geholpen. Om deze 'Easter-egg' te tonen graag op een willekeurige plaats of in een specifieke cel iets in toetsen bijv een naam, getal of toetscombinatie.

Wie kan weet hiervoor een oplossing? Graag niet de oplossing '=ALS(IV1000="voorbeeld";"Dan is hier mijn verhaal";"") Mogelijk dat het iets is in VBA?

Mvrgrt,
deSmid.:)

zoek eens met google, je vind dan behoorlijk wat sites

Leuke uitdaging voor de kerst, zo'n paasei. :D
In bijgaande zip 2 sheets.
Eentje die reageert op toetscombinaties en eentje die ik een keer van internet geplukt heb en die leuke mogelijkheden laat zien. Door hiermee te combineren kun je hele leuke effecten opbouwen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor mij is hiermee mijn vraag zeker opgelost, bedankt Jan. Misschien zijn er nog andere lezers die creatief zijn en hier wat mee kunnen doen?

Mvrgrt,
deSmid.:thumb:

Ga hier ook effe een leuke geven:

Plaats volgende macro in je bestand, en speel 'm af:

Sub EasterEgg()
ActiveWorkbook.Names.Add Name:="XYZ", RefersToR1C1:= _
"=""Met dank aan …. ….. ….. …. Én Luc"""
ActiveWorkbook.Names("XYZ").Visible = False
End Sub

Vervolgens verwijder je deze macro.

En typ nu 's in een willekeurige cel dit:

=XYZ

Luc

Toch even voorzichtig uitgeprobeerd en ook aardig dat je hier dan in je code niets meer terug vind.

mvrgrt,
deSmid.;)

Nog een aanvulling op mijn vorige berichtje. Deze egg is uitsluitend gekoppeld aan dat betreffende werkblad, prima.
Een nieuw werkblad is dan gewoon schoon.
Is de code nog aan te passen?

grt,
deSmid.

Door de code opnieuw in te voeren is een mogelijkheid, maar om de bestaande code te bewerken nadat deze is ingevoerd en gewist. Waar kan ik dit dan weer terug vinden?

deSmid:)

Hoi,

Onder Easter Egg's versta ik iets wat volledig verborgen in je bestand zit... en enkel door ingewijden terug op te roepen is.

Resten van programmacode en zo, zijn dus verboden.

Tuurlijk kan je de naam terug zichtbaar maken (En dus ook verwijderen)

ActiveWorkbook.Names("XYZ").Visible = True

Deze code maakt de naam zichtbaar... en dan kan je hem terug vinden via Invoegen => Namen => Definiëren.

Bedenk wel, dat als je hem zichtbaar maakt, en niet meer terug onzichtbaar. Of als je de programmacode laat staan, je nog moeilijk kan spreken van een Easter Egg

Luc

Dat is wel snel antwoord, bedankt.
Natuurlijk is dit op deze manier juist zo aardig en het is niet leuk om alle geheimen prijs te geven misschien. Toch is het wel goed om in dit forum, waar ook niet iedereen komt, te zorgen dat ook niemand in problemen komt. Omdat in jouw code enkel over activeSheet werd gepraat durfde ik het wel aan om deze code in te voeren.

Nogmaals mijn waardering is groot,
Op naar de volgende vraag.

Grt,
deSmid.

Een aanvulling op bovenstaande

"Schrollende tekst"

Heb ik 1 keer ergens van internet gehaald

mvg Imod

Bijlagen

Hoi Imod,

Dit bestand is inderdaad niet meer terug te vinden op het web. Leuk dat ik het hier nog 's terugvind :D

Open dit bestand... ga via Bestand naar Eigenschappen... en kijk effe naar de auteur :p

Luc (Heyndrickx)

Opnieuw aardig voorbeeld. Komt enigszins overeen met het bestand van Jan van Asseldonk, easteregg.zip.
Ik heb overigens de toevoeging .........en Luc in mijn werkblad verwerkt, leek mij wel aardig zo.

Grt,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan