easy cleaner 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
hallo,

om mijn harde schijf schoon te maken gebruik ik altijd easycleaner.
nu staat er ook dat "dubbele bestanden verwijderen".
als ik daar op zoek heb ik best wel veel dubbele bestanden.
alleen durf ik deze niet weg te halen.

ik had namelijk in het verleden windows ME geupgrade naar windows XP.
Toen ik op zoek ging met easycleaner naar dubbele bestanden en deze ook verwijderde kreeg ik het beruchte blauwe scherm met het gevolg dat ik alles opnieuw moest instaleren.

Daarom durf ik eigenlijk die dubbele bestanden niet te verwijderen.
Hoe denken jullie hierover.
Ik heb nu een pc die gewoon standaard XP heeft, dus niet geupgrade.
Kan ik nu wel die dubbele bestanden verwijderen of kan ik dat maar beter laten?

verder is easycleaner een goed programma alleen hier zit ik een beetje mee in de maag:)

dubbele bestanden kunnen overal staan en door diverse programma's gebruikt worden,dus kijk maar uit met verwijderen.:D

Geplaatst door goldvinger
Toen ik op zoek ging met easycleaner naar dubbele bestanden en deze ook verwijderde kreeg ik het beruchte blauwe scherm met het gevolg dat ik alles opnieuw moest instaleren.
Daar moet je inderdaad voorzichtig mee zijn.
Ga in ieder geval nooit systeembestanden (*.exe, *.dll. *.ocx, *.dat, *.bin e.d.) verwijderen - ten eerste levert dat nauwelijks ruimtewinst op (het zijn meestal kleine bestanden) en ten tweede wordt je machine er niet sneller door.
Toch kun je af en toe best eens kijken of er nog andere dingen gevonden worden die misschien wél weg kunnen.
Zo bleek Windows Media Player een kopie van het installatiebestand in Program Files te bewaren, terwijl dat bestand ook in de map met programma's staat - zie bijlage. Eén daarvan kan dus weg - dat scheelt weer 13 MB.
Ook dubbele geluids- en/of videobestanden kunnen uiteraard veilig verwijderd worden en kunnen nog wat ruimte opleveren, al is dat met de huidige grote schijven ook vaak niet meer zo nodig. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reactie.
Ik denk maar dat ik de dubbele bestanden laat staan.
Het neemt weinig ruimte in beslag dus ik wil niet het risico nemen dat ik alles weer opnieuw moet instaleren.

bedankt iedergeval voor het mee denken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan