Easy File Sharing probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Immow

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Hoi allemaal ik heb een probleem met 1 van me computers.

Zodra ik met deze computer verbinding wil maken via netwerk omgeving, dan krijg ik een bericht dat ik daar geen rechten voor heb.

Specificaties voor alle comps

- allemaal loggen ze in als gebruiker met admin rechten
- alle gebruikers loggen in zonder een wachtwoord te gebruiken
- op alle comps is het guest account aan
- firewall is uit op alle computers
- alle computers maken gebruik van easy file sharing
- alle computers zijn geïnstalleerd met zelfde XP PRO SP 2 NL cd
- alle comps zijn up 2 date met Windows updates
- de computers kunnen elkaar zien in netwerkomgeving
- pingen lukt

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Opgelost

Mensen die dit probleem ook hebben kunnen dit oplossen met de volgende stappen.

1. Stel een wachtwoord in voor je account die admin rechten heeft en waar je dus mee inlogt (voor alle computers) Start -> config. scherm -> gebruikersaccounts = kies je account en stel wachtwoord in.
2. Voeg de andere gebruikers toe bij beheren van de andere computers in netwerk met admin rechten. Start -> config. scherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> lokale gebruikers en groepen -> gebruikers = rechtermuis en dan gebruiker toevoegen, na het toevoegen eigenschappen van deze gebruiker geef deze admin rechten (admin rechten kun je vinden in "lid van" tab, delete de groep gebruikers en voeg zelf handmatig "administrators" toe) en stel een wachtwoord in.
3. Start -> config. scherm -> systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> lokaal beleid -> beveiligingsopties = zet hier gast account "uit" en "gebruik van lege wachtwoorden blala console".
4. ga naar je gedeelde map -> extra -> mapopties -> weergave = en zet hier "eenvoudig delen van bestanden UIT"

Herstart al je comps ff en kijken of het dan werkt. Het is mij niet gelukt na veel lezen wat het nou is waarom easy file sharing niet wil werken maar ach dit werkt wel en is een stuk veiliger.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan