Easy GPRS werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Ik heb hier o.a. een Samsung SGH-X450.
Om e.e.a. te kunnen veranderen/bewerken heb ik Easy GPRS op de PC gezet.
Ik heb hiervoor originele CD en USB kabel.
Resultaat: werkt niet. Foutmelding: Fout in AT command.
Ik dacht, misschien nieuwere GPRS op de PC, dus ik heb van Samsung de nieuwste versie gedownload.
Opnieuw de foutmelding.
Het vreemde is dat deze Easy GPRS steeds contact zoek met een inbel modem.
Daarom krijg ik ook de melding dat: Modem reageert niet.
Ik gebruik echter kabel van Essent dus geen tel. modem
Heeft iemand ervaring met dit programma en hoe moet dit met kabel verbinding?
Ik wil alleen wat andere afbeldingen en ringtones op deze telefoon hebben.

Breezer: veel van jou links (ringtones) werken niet meer.
:(

Laatst bewerkt:
Ja, kijk ook op de kieskeurig site.
Van Samsung heb ik alle 3 gedownd.:
- PIMS File Manager
- Studio Internet Access
- Easy GPRS setup
Heb alle 3 op de PC. Het vreemde is dat het progje steeds naar modem (tel) zoekt i.p.v. die van Essent.

Bij het installeren zal er waarschijnlijk een modem geinstalleerd (moeten) worden (die van je telefoon) Tevens zal er een inbelverbinding gemaakt worden om met je telefoon een verbinding te kunnen maken. Installeer je die niet dan zal er steeds gezocht worden naar die modem/inbelverbinding.

Ik heb alle 3 gedownloade progjes volledig geïnstalleerd, dus alles zit op de PC.
Het vreemde blijft dat het programma een verbinding zoekt met een telefoon modem
terwijl mijn internetverbinding via kabel gaat.
Ik hoopte dat iemand ook dit programma heeft (met kabel verbinding) zodat ik een
duidelijke uitleg/antwoord krijg.

Je hebt die modem-verbinding niet nodig. die kan je gewoon afbreken. Om ringtones en logo's in je telefoon te zetten heb je alleen de kabelverbinding tussen je pc en je telefoon nodig.

Dat snap ik: geen modem verbinding nodig. Maar toch zoekt deze… programma steeds naar die verbinding.
Het vreemde is dat als ik op verbinden klik dan krijg ik eerst: telefoonlijst met succes geladen.
Vervolgens komt dat domme melding over AT command.
Ik probeer het nog in het weekend, anders gooi ik of de telefoon onder de auto of dat CD + kabel van de GPRS. Het is 10x niets.

Tja, dat is wel een beetje zonde natuurlijk. Er zijn programma's die exact doen wat jij wilt. Een verbinding leggen tussen pc en telefoon. Je kan dan heel simpel een logo of ringtone op je telefoon zetten. Het enige dat je in principe nodig hebt zijn de usb drivers voor je telefoon. Op z'n simpelst zie je dan een verwisselbare harde schijf verschijnen in je Verkenner. Maar meestal zit er een net stukje software omheen zodat je makkelijk een plaatje in de juiste map in je telefoon kan plaatsen. Dus dat modem-gedoe heb je inderdaad niet nodig.

Werkte niet, is was er dood ziek van dus ik heb de boel maar weggegooid.
“Probleem” = opgelost
:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan