EasyPeasy MediaManager

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoaprM95

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Hi allemaal!

Ik heb weer eens een leuk programmaatje geschreven. Dit keer gaat het om een muziek speler zoals WMP. Het unieke van mijn programma is dat hij tijdens het afspelen van een nummer direct probeert de songtekst op te zoeken, als de 'tags' in het mp3'tje in orde zijn lukt dit meestal.

Downloads staan vanaf nu op de website: www.epmm-lemonlabs.weebly.com
Vereisten: minimaal .NET framework 4

Het programma is als volgt gebruiken:
1-Druk op File en dan Open
2-Selecteer een map waar veel mp3'tjes in staan
Optioneel-Zoek een liedje met de zoek functie (deze werkt nog niet helemaal op en top)
3-Geniet van de muziek en zing mee! ;)
4-?!

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

Bijlagen

• EPMMv2.png
    EPMMv2.png
    34,6 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het album 19 van Adele wel bekend genoeg zou zijn om de lyrics erbij te vinden...
En verder lijkt het erop dat je alleen zoekt op de volledige combinatie album+artiest+titel, dus als een nummer op een compilatie-cd ("Best of the 80s" etc.) voorkomt, dan wordt het niets met de lyrics.
Voorbeeld: Chris Rea - Driving home for Christmas op de compilatie-cd 538 Hitzone Christmas. Dat is een superbekend nummer, dus daar had ik zeker lyrics bij verwacht, ook omdat de naam van de zanger en de titel maar op 1 manier geschreven kunnen worden.

Afspelen zelf werkt (tot zover getest) goed. :)

Tijs.

Hi Tijs. Leuk dat je mijn programma getest hebt! In principe wordt er gezocht naar de lyrics door de artiest en titel te gebruiken, het album moet dus geen rol spelen.
Vreemd dat hij de lyrics voor Driving home for Christmas niet kon vinden (waren de tags voor artiest en song name gevuld?). Ik zal eens kijken hoe ik het lyrics zoek systeem kan verbeteren.

Leoapr

Ondertussen het programma aangevuld met een kleine correctie. Als er een 1 voorkwam in de naam van de artiest werd deze omgezet naar een i. Verder wordt er als het opzoeken van de lyrics mislukt een kleine debug log gemaakt.
Als deze in dit topic wordt gepost heb ik meer inzicht in wat er nu precies verkeerd is gegaan. Versie 0.2.1 is te downloaden in de eerste post.

Voorbeeld van een debug log:
EPMMv2.1.png

Driving Home for christmas weer niet gelukt om lyrics van te laden/vinden.

Hierbij de Debug informatie (overigens is 205 het tracknummer, driving home for christmas de titel, 538 Hitzone Christmas de albumnaam en Chris rea de artiest in de mp3 tags).
Debug information:
lyrics//205drivinghomeforchristmas-538hitzonechristmas-chrisrea
205 driving home for christmas - 538 Hitzone Christmas - Chris rea &

Overigens heb je een leuk idee te pakken met je programma: "Sing along" mp3 afspeelprogramma :D

Tijs.

Toevoeging: Nu (ineens) bij het opnieuw aanklikken van de Driving home for christmas track wél de lyrics!

Tijs.

Tijs, dankjewel voor het posten van de debug log. Op een of andere manier pakt het programma soms niet de tags uit het mp3'tje, maar simpelweg de bestandsnaam. Bij opnieuw selecteren werkt het dan inderdaad opeens wel, gelukkig.. maar toch een beetje raar :P. Het idee van een 'meezing programma' vond ik ook wel erg grappig, leuk dat jij het ook leuk vindt :)

EDIT: weer een nieuwe versie onderweg met een fix voor artiest namen die zijn samengesteld dmv een '&' teken. Alles na de '&' zal worden verwijderd, dit verbetert de zoekresultaten voor de lyrics.
EDIT2: versie 0.2.3 is nu online. Deze versie bevat veel verbeteringen en nieuwe handige functies.

Laatst bewerkt:
Even een nieuwe post om een nieuwe versie aan te kondigen! Inmiddels versie 0.2.5.

Wat is er veranderd?
-Probleem opgelost waar bij gegeven artiestnaam nooit lyrics kon worden gevonden.
-MiniPlayer toegevoegd
+Shuffle
+Loop
-Album hoezen toegevoegd
-Verbeterde zoekfunctie

epmm-v025.png miniplayerv1.png

Ik krijg de melding: Geen geldige Win32 toepassing [op Windows XP]

Tijs.

Oeps foutje... die versie is gecompiled met framework 4.5, en die heeft Windows XP niet.
Ik heb de download link nu snel vervangen naar een versie met framework 4 ;)

Waarschuwing: Omdat alle albumhoezen nu ook worden geladen kan het een tijdje duren voordat alle nummers uit een map zijn geladen.
Het programma zal waarschijnlijk even niet reageren. Na enige tijd zal het programma vanzelf weer werken en beginnen met afspelen.

Laatst bewerkt:
Het werkt niet helemaal goed.

Zie bijlagen wat de MP3 tags zijn en wat de player laat zien. Artiestenkolom en albumkolom en songname kolom kloppen niet. Ik zie wél lyrics en de miniplayer geeft de juiste aanduiding van tracknaam en artiest, dus functioneel is er niets aan de hand. :D

Tijs.

Bijlagen

• SP32-20131230-162523.jpg
    SP32-20131230-162523.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 56
  • SP32-20131230-162541.jpg
    SP32-20131230-162541.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 37
Hi Tijs. Bedankt dat je het weer even hebt getest. Ik heb dit probleem soms ook. De class die de tags uit de mp3 bestanden leest werkt opzich goed, maar bij het toevoegen aan het lijstje laat deze het toch af en toe helemaal afweten..
Ik ben opzoek naar een oplossing. De miniplayer en de lyrics gebruiken dezelfde class, maar halen deze tag-informatie pas op als er daadwerkelijk naar gevraagd wordt (lijkt dus wel te werken).

Een nieuw jaar, een nieuwe versie ;)

Veel nieuwigheidjes in deze versie: o.a. een MicroPlayer en een vernieuwde MiniPlayer.

EasyPeasyMediaManager is terug! Ik heb de afgelopen tijd niet stil gezeten, versie 0.2.8.0 is klaar voor het 'grote' publiek. Nieuw in deze versie is 'FriendShare'. Met deze functie kunt je makkelijk aan andere EPMM gebruikers laten weten wat je op dit moment luistert. Deze functie is al grondig door mij getest, maar ik zou graag zijn dat ook anderen deze functie uitproberen. Ook hoor ik graag feedback op deze en andere functies in EPMM.

Download link zal binnenkort in de eerste post verschijnen.
Hier verder een aantal afbeeldingen van de nieuwe interface:

http://goput.it/v/7fme.png
http://goput.it/v/4xrr.png
http://goput.it/v/6pcw.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan