Eather-Piraten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gimli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Klein vraagje, niet echt een probleem.
Maar wel een héél groot probleem geweest, voordat ik de oplossing gevonden had.

Sinds ik een vaste internetverbinding heb, gebeurd het om de haverklap, dat ik bepaalde sites na een aantal dagen niet meer kan bereiken.
Het heeft vrij lang geduurd, voordat ik de oorzaak kon ondervangen.

In overleg met de surferboard houder bleek, dat een aantal sites het IP-adres van de computer kunnen veranderen! (Schurken!Hackers!EatherPiraten!etc...)
Daardoor was 't voor mij onmogelijk om bv. HelpMij.nl te bereiken, en andere sites.
Na veel heen en weer gebel was er eindelijk iemand zo vriendelijk, om me op de hoogte te brengen van de optie=>Zoeken=>winipcfg=>alles vrijgeven=>alles vernieuwen.

Na iemand gesproken te hebben, die geen vaste internet had, bleek dat die er nog nooit last van had gehad. Met een inbelpunt is 't dus niet zo gauw mogelijk om 't IP-adres te veranderen.

Nou wilde ik vragen : Hoe kan zoiets?:eek:

Als je inbelt dan wordt er op dat moment een ip-adres toegewezen. Ieder keer als je inbelt krijg je dan een anders dynamisch ip-adres.
Met kabel heb je een vast (statisch) ip-adres, dus altijd dezelfde.
Een ip-adres veranderen bij een vast adres is niet zo'n probleem. Bij een steeds wisselende ip kan dat niet.

Martin

Hallo Gimli & martin van de mortel

Als je inbelt dan wordt er op dat moment een ip-adres toegewezen. Ieder keer als je inbelt krijg je dan een anders dynamisch ip-adres.
Met kabel heb je een vast (statisch) ip-adres, dus altijd dezelfde.
Een ip-adres veranderen bij een vast adres is niet zo'n probleem. Bij een steeds wisselende ip kan dat niet.

Martin

Now hier ben ik het niet mee eens.

Ten eerste kan een internet verbinding via, telefoon , kabel, en ADSL, zowel een dynamisch als een statisch ip adres hebben.

Een dynamisch ip adres is in principe te stelen, daarom wordt tegenwoordig het ip adres gekoppeld aan het modem mac adres, waardoor dit niet meer gaat.

Een Statisch ip adres is gekoppeld aan een inlognaam/wachtwoord, of een modem mac adres. Dus deze is nagenoeg niet te stelen.

Groetjes Erik Rothuis

Mmm...het voorbeeld , wat ik gaf, ie: inbelpunt of vaste internet aansluiting was meer een voorbeeld.

Ik bedoelde te vragen, hoe kan internet na 3 dagen m'n IP-adres veranderd hebben?
(Zonder dat ikkezelf, die er voor betaald, iets aankan doen?)

Hallo Gimli.

Ik zal je geruststellen. Er is geen enkele site die je ip adres veranderen kan, in principe kan dat alleen de provider, en de gebruiker.

Maar wat wel veel voorkomt is dat de gebruikte router, niet van een wachtwoord is voorzien. En dus de configuratie van het ding, open staat voor iedereen.

Nu zijn er op internet een hele horde van die kleine ethertjes, die het lollig vinden om andermans internet plezier te bederven. En die zijn hele dagen druk met zoeken naar openstaande routers, om deze van internet af te gooien.

Naar aanleiding van volgende:

In overleg met de surferboard houder bleek, dat een aantal sites het IP-adres van de computer kunnen veranderen!

Leek mij dit meer van toepassing op uw situatie. Want ik haal hieruit dat u internet deelt met de buurman. En dus waarschijnlijk een router gebruikt.

Groetjes Erik Rothuis

Kan ik dan niet aan zwarte Piet vragen, of ie m'n router
niet uit de schoorsteen van m'n buurman kan halen?:D

Verder vriendelijk bedankt voor Uw helder antwoord.:thumb:

Maar ik heb helemaal geen router.
Gewoon een ahome verbinding.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan