ebay en paypal

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicanto

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
10
hallo,

ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen

Ik heb gisteren iets gekocht bij ebay, krijg ik een mailtje waar een knop is "betalen" nou daar druk ik dan op, kan ik zeggen paypal of visa. Ik doe paypal. Inloggen en ik krijg een mail dat het is gelukt. Maar er is nog niks van mijn ING bank afgeschreven. Doe ik iets fout,
Hoe werkt dat paypal dan precies?
en wanneer ontvangt de verkoper mijn geldt?

Bedankt alvast,

Ruben
 
Als je (na een bestelling gisteren) nu nog niets hebt gehoord van PayPal dan is er iets misgegaan.

Na een bestelling krijg je, bijna meteen, een bevestiging van de betalingsopdracht van PayPal met alle details van de aankoop (wat je gekocht hebt, van wie en voor welke prijs (inclusief verzendkosten).
Meestal krijg je vervolgens (binnen een uur) een (automatische) bevestinging van de aankoop van de verkopende partij....

De snelheid van verwerking van de betaling (afschrijving van je rekening)is per bank en creditkaart verschillend en kan soms twee dagen duren. (bij iDeal is het bedrag "meteen" weg...)
 
Laatst bewerkt:
Daar het gaat om de ING bank, en de ervaring luid dat dat altijd wel is iets langer kan duren als een andere bank zou ik nog een paar dagen wachten. Als er dan nog geen bevestiging is binnen gekomen dan zou ik contact zoeken met pay pall.

grtjs jjw
 
Daar het gaat om de ING bank, en de ervaring luid dat dat altijd wel is iets langer kan duren als een andere bank zou ik nog een paar dagen wachten. Als er dan nog geen bevestiging is binnen gekomen dan zou ik contact zoeken met pay pall.

grtjs jjw

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb wel een mail gehad. maar er is nog niks van mijn bank afgeschreven. Moet ik zelf geld op paypal zetten of hoe werkt het? bedankt

Ruben
 
Moet ik zelf geld op paypal zetten of hoe werkt het?

Normaal gesproken.... heb jij hen, bij het aanmaken van je PayPal account, gemachtigd om automatisch bedragen van een bepaalde creditkaart of bankrekening af te schrijven...
Verder hoef je niets te doen... het geld "verdwijnt" na een aankoop vanzelf... :d
 
Er zijn inderdaad 2 opties, je kunt geld storten op een paypall account maar je kunt ook je bankrekening kopellen aan je pauypall account, ik neem aan dat je dit laatste al gedaan hebt anders krijg je ook geen bevestiging van de betaling. Die heb je wel gehad vermeld je ons? In het laatste geval zou ik een bericht sturen naar paypall met het nummer wat je van hun hebt gekregen dat de betaling nog niet is afgeschreven en even afwachten wat hun zeggen.

grtjs jjw
 
Er zijn inderdaad 2 opties, je kunt geld storten op een paypall account maar je kunt ook je bankrekening kopellen aan je pauypall account, ik neem aan dat je dit laatste al gedaan hebt anders krijg je ook geen bevestiging van de betaling. Die heb je wel gehad vermeld je ons? In het laatste geval zou ik een bericht sturen naar paypall met het nummer wat je van hun hebt gekregen dat de betaling nog niet is afgeschreven en even afwachten wat hun zeggen.

grtjs jjw

oke bedankt. Maar moet de verkoper op ebay, dan ook zelf nog accepteren?

Ruben
 
In feite niet, de verkoper heeft al geaccepteerd dat hij/zij betaling via paypall accepteert. Als jij een product koopt dat krijg je een betalingskeuze en deze kies je. Dit zijn dan de keuzes ook gemaakt door de verkoper. Wat voor mail heb je precies ontvangen van Paypall na het kopen en betalen van je product?

grtjs jjw
 
In feite niet, de verkoper heeft al geaccepteerd dat hij/zij betaling via paypall accepteert. Als jij een product koopt dat krijg je een betalingskeuze en deze kies je. Dit zijn dan de keuzes ook gemaakt door de verkoper. Wat voor mail heb je precies ontvangen van Paypall na het kopen en betalen van je product?

grtjs jjw

Dit is wat er in stond:

Beste Ruben,

U heeft €..,.. overgemaakt naar .......(ebay naam)


Log in op uw PayPal-rekening als u alle transactiegegevens wilt bekijken.

Het kan even duren voordat deze transactie op uw rekening wordt weergegeven.

En daaronder staan wat gegevens en een soort van factuur.

Groet,

Ruben
 
Laatst bewerkt:
Kort gezegd staat er dus dat je netjes betaald hebt. Mag ik vragen is het je eerste keer dat je iets via Ebay koopt en dan gebruik maakt van Paypall. De eerste keer word er eerst een bank en credit check gedaan door Paypall, hier kan enige tijd over heen gaan.
Dat staat er ook in, als je dus inlogt op je Paypall account dan zul je tussen nu en enkele dagen toch wel een afschrijving zien en deze ook terug vinden op je bank afschrift.

Zo als ik het lees hoef je je geen zorgen te maken moet je alleen geduld hebben :)

Mijn eerste keer dat ik wat kocht via Ebay en met Paypall betaalde duurde ook een eeuwigheid maar het komt goed.

grtjs jjw
 
Kort gezegd staat er dus dat je netjes betaald hebt. Mag ik vragen is het je eerste keer dat je iets via Ebay koopt en dan gebruik maakt van Paypall. De eerste keer word er eerst een bank en credit check gedaan door Paypall, hier kan enige tijd over heen gaan.
Dat staat er ook in, als je dus inlogt op je Paypall account dan zul je tussen nu en enkele dagen toch wel een afschrijving zien en deze ook terug vinden op je bank afschrift.

Zo als ik het lees hoef je je geen zorgen te maken moet je alleen geduld hebben :)

Mijn eerste keer dat ik wat kocht via Ebay en met Paypall betaalde duurde ook een eeuwigheid maar het komt goed.

grtjs jjw

Ja klopt het is de eerste keer. Ik hoop het, dan wacht ik nog maar even af. thanks voor de hulp

Ruben
 
Het is gelukt, kreeg vanmorgen een mailtje voor de betaling van paypal. En het is inderdaad van mijn bank afgeschreven.

Bedankt voor alle informatie en hulp

Ruben
 
Kijk goed werk :thumb: geduld loont een hoop haha.

Zet je de status van de vraag nog even op opgelost.

Grtjs jjw
 
Kijk goed werk :thumb: geduld loont een hoop haha.

Zet je de status van de vraag nog even op opgelost.

Grtjs jjw

Nog een laatste vraag.
Ik probeer contact te krijgen met de verkoper, maar krijg geen antwoord.
Kan hij ook ergens zien dat ik heb betaald, want volgens mij is het nog niet aangekomen bij hem.

Ruben
 
Hij krijgt van Ebay een melding dat het betaald is en dat het geld dan op zijn rekening is gestort. Hier kan natuurlijk ook een aantal dagen over heen gaan want je stort geld van Nederland naar een ver buitenland. Helaas duurt dat soms ook lang.

grtjs jjw

Je kunt via Ebay idd contact zoeken met de verkoper, het is natuurlijk alleen aan hem of hij reageert. Hij krijgt een melding op Ebay en in zijn email dat hij een nieuwe bericht heeft maar hij is de gene die bepaald of hij antwoord geeft. Je kunt wel aan hem aantonen dat het bij jouw keurig afgeschreven is maar hij zal nooit en te never het product alvast verzenden als hij zijn geld nog niet heeft.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan