Ecc registerd? cas?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Uhmm... ik ben een beetje in de war.
Ik wil dus nieuwe RAM kopen maar toen zag ik allemaal dingen waar ik nog nooit van had gehoord.
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat ecc, ecc registerd en registerd daar zou ik wel blij mee wezen. :P
En er viel me nog wat op er is iets dat heet cas en tellening gaat van 1 tot en met 3 wat is dit? :O

Welkom op Helpmij.:)
ECC-geheugen

* Error Checking and Correcting memory

Een hardwarevoorziening voor extra bedrijfszekerheid.
Is voor een thuisgebruiker niet echt nodig. Non-ecc, houd in dat het er niet op zit.

CAS-before-RAS-refresh
Bij CAS-before-RAS-refresh houdt de externe geheugenbesturing het signaal CAS gedurende een bepaalde tijd op een laag niveau voordat het signaal RAS zakt. De interne refresh-logica wordt op die manier geactiveerd en voert automatisch een interne opfrissing uit. Het refresh-adres wordt intern door de adresteller in de refresh-logica berekend, zodat de opfrissing alleen wordt geactiveerd door de geheugenbesturing. De opfrissing wordt door de DRAM-chip uitgevoerd.

Cas-latency

* Common Access Strobe-latency.

De belangrijkste latency van het werkgeheugen wordt uitgedrukt in CAS-latency. Dit heeft alles te maken met de snelheid waarmee gegevens vanuit het geheugen beschikbaar moeten zijn voor bewerking. Werkgeheugen is opgedeeld in afzonderlijke banken, die elk een vaste geheugenomvang hebben. Zo bestaat een 128 MB module bijvoorbeeld uit zestien banken van elk 8 MB. De CAS-latency geeft hierbij aan hoe snel er van de ene geheugenlocatie naar de andere geschakeld kan worden, en dus hoe snel de informatie beschikbaar is voor verdere verwerking.

Cas2
Elk geheugen is opgebouwd uit cellen of banken die om en om worden aangesprken door de chipset op het moederbord. De snelheid waarmee een geheugenmodule kan schakelen tussen twee banken noemen we latency. Het eenvoudigste geheugen heeft 3 kloktikken nodig om over te schakelen, aangeduid als cas3. Modules die maar twee tikken nodig hebben worden bestempeld als cas2. Hoe lager de latency, hoe sneller een module werkt. Zo is een cas2-module ongeveer 10 procent sneller dan een cas3-module.

Cas3
Elk geheugen is opgebouwd uit cellen of banken die om en om worden aangesprken door de chipset op het moederbord. De snelheid waarmee een geheugenmodule kan schakelen tussen twee banken noemen we latency. Het eenvoudigste geheugen heeft 3 kloktikken nodig om over te schakelen, aangeduid als cas3. Modules die maar twee tikken nodig hebben worden bestempeld als cas2. Hoe lager de latency, hoe sneller een module werkt. Zo is een cas2-module ongeveer 10 procent sneller dan een cas3-module.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hier vind je een uitgebreide uitleg over het geheugen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562830

Bedankt :)

Ik had dan nog 1 vraag.
Je hebt ook registerd memory dit is toch niet hetzelfde als ecc?

Okeeej ik snap nu van die 2 enzo maar soms staat het zo:
CL2 3-2-5
Wat bedoelen ze dan met 3-2-5?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan