Echo html code naar file [batch cmd.exe]

Status
Niet open voor verdere reacties.

René2322

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2005
Goedenmiddag,

Ik heb een vraag over een batch-bestandje...voor zover dit onder programmeren valt

Situatie: een programma maakt iedere nacht automatisch een html-file en een info-file. In deze html-file wordt de info-file ingeladen en getoond. Ieder nacht word er dus een abcd.html en een abcd.llt gemaakt.

Om deze te archiveren maak ik er middels een batch-bestandje een unieke naam van in de vorm van abcd_dd-mm-yyyy.* De verwijzing in de html-file moet echter ook worden aangepast.

Nu heb ik een poging gedaan om met een FOR /F loop en een SET line=!Line:abcd.llt=abcd_%date%.llt! de gewenste regel aan te passen. Dit krijg ik niet werken.

Makkelijker leek het mij vervolgens om de 12 regels tellende html-file in de batchfile op te nemen en te echoën naar een nieuwe file. De variabelen kunnen zo ook eenvoudig worden meegenomen, Probleem is nu eigenlijk meer een luxe-probleem...

Het ziet er nogal lelijk uit om per regel tekst een echo-commando te geven. Graag zou ik een template html-file hebben en middels een for /f loop regel voor regel ophalen en wegschrijven. Op dat moment lukt het me alleen niet meer om een html-regel met een variabele naar een ander bestand te echoën.

Code:
ECHO ^<PARAM NAME="ptyModelFileName" VALUE="abcd.llt_%date%.ebm"^>
lukt dus wel, maar als ik
Code:
^<PARAM NAME="ptyModelFileName" VALUE="abcd.llt_%date%.ebm"^>
uit een tekst-file haal en wegschrijf naar een andere file krijg ik de variabele %date% gewoon als naam terug ipv als 05-02-2008

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan