dj technics
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 sep 2007
he,
ik heb een website gemaakt die via mysql alle teksten ophaalt. de website is bedoel voor een lokale club en dit heeft dus als nut dat de voorzitter alle teksten van iedere pagina kan aanpassen via een soort admin pagina.
de tekst die mijn script van mysql krijgt wordt ingevoerd via "echo nl2br( )".
een van deze pagina's is een contact pagina waarin een form zit dat verwerkt is in een tabel. bij deze stuur ik u ook de html-code:
achter iedere regel zet php dus </br> wat volgende output geeft:
achter iedere regel zet php dus <br /> wat ervoor zorgt dat ik tussen de tekst en de form een spatie heb van +-5cm. door mijn opmaak die begint bij <form> valt dit echt heel fel op.
wat zou ik hieraan kunnen doen.
dit is de enige pagina met code in sql en de andere pagina's hebben echt die nl2br nodig.
heeft iemand mischien een oplossing?
bedankt
dj technics
ik heb een website gemaakt die via mysql alle teksten ophaalt. de website is bedoel voor een lokale club en dit heeft dus als nut dat de voorzitter alle teksten van iedere pagina kan aanpassen via een soort admin pagina.
de tekst die mijn script van mysql krijgt wordt ingevoerd via "echo nl2br( )".
een van deze pagina's is een contact pagina waarin een form zit dat verwerkt is in een tabel. bij deze stuur ik u ook de html-code:
HTML:
Op deze pagina kunt u altijd mailen naar onze voorzitter voor alle opmerkeningen en comentaren.
Ook kunt u altijd een bericht achterlaten in ons gastenboek.<form action="verzenden.php" method="post"><table border="0"><tr>
<td>wie:</td><td><select name="persoon"><option>voorzitter</option><option>webmaster</option></select></td>
<tr><td>e-mail adres:</td><td><input type="text" name="e-mail"></td></tr>
<tr><td>onderwerp: </td><td><input type="text" name="onderwerp"></td></tr>
<tr><td>bericht</td><td><textarea name="text" rows="15" cols="75"></textarea></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" value="verzenden"></td></tr></table></form>
achter iedere regel zet php dus </br> wat volgende output geeft:
HTML:
<html>
<head>
<title>spoor 6</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://81.164.145.71/spoor6.css">
</head>
<body>
<h1 class="titel">contact</h1><div class="titel">|<a href="index.php?page=contact">contact</a> | <a href="index.php?page=Gastenboek">Gastenboek</a> | <a href="index.php?page=home">home</a> | <a href="index.php?page=ilusie">ilusie</a> | </div>Op deze pagina kunt u altijd mailen naar onze voorzitter voor alle opmerkeningen en comentaren.<br />
Ook kunt u altijd een bericht achterlaten in ons gastenboek.<form action="verzenden.php" method="post"><table border="0"><tr><br />
<td>wie:</td><td><select name="persoon"><option>voorzitter</option><option>webmaster</option></select></td><br />
<tr><td>e-mail adres:</td><td><input type="text" name="e-mail"></td></tr><br />
<tr><td>onderwerp: </td><td><input type="text" name="onderwerp"></td></tr><br />
<tr><td>bericht</td><td><textarea name="text" rows="15" cols="75"></textarea></td></tr><br />
<tr><td></td><td><input type="submit" value="verzenden"></td></tr></table></form></body>
</html>
achter iedere regel zet php dus <br /> wat ervoor zorgt dat ik tussen de tekst en de form een spatie heb van +-5cm. door mijn opmaak die begint bij <form> valt dit echt heel fel op.
wat zou ik hieraan kunnen doen.
dit is de enige pagina met code in sql en de andere pagina's hebben echt die nl2br nodig.
heeft iemand mischien een oplossing?
bedankt
dj technics