Frieke
Verenigingslid
- Lid geworden
- 15 apr 2001
pfffffff het lukt me niet... de echos 150dm is een olivetti laptop.. tig jaar oud... altijd prima gewerkt .. totdat mijn dochter en schoonzoon hem gebruikt hadden om hun foto's van af mobiele telefoon op een pc te zetten.. ik had win 95 op de laptop zitten, er is win 98 sec overheen gezet. okee zover geen probleem...alleen toen ik hem terug kreeg bleef hij schreeuwen om twee bestanden die hij miste.. vdx bestanden als ik me nog weet te herinneren.. na verloop van tijd wordt dat super vervelend .. zeker als je vlug even....dat kon je dan wel vergeten. Dus ik wilde gewoon wil gewoon via een format helemaal niets moeilijks win 98 herstellen.. eh.. niet moeilijk???? eh... zeg maar onmogelijk...hoe en wat ik ook probeerde: het werkte niet. Dus.. vooruit: alles er maar af.. ( de nodige wordfiles had ik inmiddels wel goed opgeslagen).... vergeet het maar...okee dan gewoon een fdisk...via de nodige stappen(logische stations, extended partitie, primair partitie verwijderen) opnieuw een primaire partitie gemaakt en geactiveerd. Ik wilde de hele harde schijf van jawel.. ? mb weer één maken.. eh.. ging dus niet... alle partities waren weg ( volgens fdisk), maar zodra ik na een herstart wilde formateren om ze weer toegankelijk te maken, gaf het echootje niet thuis.. en bij nader onderzoek bleken de partities net zo aanwezig..
Goed tot zover mij geploeter... momenteel heb ik weer de c: schijf geformatered via een opstartschijf.. scandisk heeft geen fouten gevonden niet op c en niet op d.. de d: schijf wil hij echter maar formateren tot 46% en dan breekt ie af...
Mijn vraag na dit verhaal is simpel.. hoe krijg ik dit echootje weer aan de praat al dan niet met volledige harde schijf....
Alvast dankje voor ieder die mee wil denken
grts
Frieke
ik zit nu in de bios en ik zie dat de fixed disk boot sector op write protect staat.. kan ik dat gewoon veranderen naar normal? want bij formateren krijg ik nu een schrijffout op d: en afbreken van installatie door geen boot te kunnen schrijven op c:
Goed tot zover mij geploeter... momenteel heb ik weer de c: schijf geformatered via een opstartschijf.. scandisk heeft geen fouten gevonden niet op c en niet op d.. de d: schijf wil hij echter maar formateren tot 46% en dan breekt ie af...
Mijn vraag na dit verhaal is simpel.. hoe krijg ik dit echootje weer aan de praat al dan niet met volledige harde schijf....
Alvast dankje voor ieder die mee wil denken
grts
Frieke
ik zit nu in de bios en ik zie dat de fixed disk boot sector op write protect staat.. kan ik dat gewoon veranderen naar normal? want bij formateren krijg ik nu een schrijffout op d: en afbreken van installatie door geen boot te kunnen schrijven op c:
Laatst bewerkt: