Echt een verschil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Hey hey..

Ik heb een vraagje, en ook graag meningen horen, op moment is dit mijn systeem:

Core duo 2 intel 2.66GHz
P5K mobo
GeIL ddr2-800 2gb (2x1)
ATi 850XT 256mb

Ik zat te twijfelen om geheugen te kopen, namelijk de OCZReaper ddr2-1066 4gb (4x1) en dat bedraagt 107 euro. Maar is het verschil groot tussen het huidige geheugen en is het die 107 euro ook echt waard ? of zal ik voor een Nvidia 9800GTX+ 512mb gaan voor 160 euro ?, is wel 53 euro meer, maarja als het verschil in snelheid met nieuw geheugen maar een 2-5% verschil is, en die videokaart 30% ca. in verschil met de huidige kaart, ga ik natuurlijk voor de videokaart. Enig idee hoe dit dilemma kan worden opgelost ? :)

Als je het te doen is om meer framerate bij gamen te hebben (en de nieuwste spellen te spelen), is het een duidelijke zaak.
De 9800gtx zal echt een enorme verbetering in geven.
Bij dagelijks gebruik (office, internet, film kijken etc) merk je helemaal niets van de videokaart.
4 tov van de 2 gb geheugen geeft dan ook niet zo heel veel verschil.
1066 tov 800, geeft een nauwelijks merkbare snelheidwinst, dat kun je achterwege laten.

Om de zaak nog makkelijker te maken ;)kun je ook gaan voor iets minder framerate (maar nog steeds een behoorlijke winst)
en dan deze 3870 combineren met 2gb geil geheugen bij plaatsen.
2 x 2gb is technisch wel mooier maar de snelheidsverschillen zijn allemaal niet zo heel groot.
Soms gaat de portemonnee voor.

mvg leo

Ik zou sowieso voor de videokaart gaan ik heb op dit moment de XFX GeForce 9800GT. En 2 gig geheuge. Ideaal voor mij, omdat ik graag de nieuwste games speel. 4 gig zal ik niet nodig hebben en ook kan mijn moederbord dit waarschijnlijk niet aan want ik heb 3 gig erin zitten. Heb je trouwens wel 4-slots? (4x1) waarom dan niet 2 gig erbij kopen met dezelfde snelheid als je 4 slots hebt en 2 gebruikt?

Ik zou geen 9800gtx kopen bij dit moederboard.
Deze draait hier erg slecht op het p5k moederboard draait lekker met ati videokaarten
ga je er nvidia inzetten worden de prestaties beduidend minder.
Ik zelf ik heb dit moederboard ook gehad heb de 8800gts erop gehad de 8800gtx 9800gtx-xxx en de gtx260.
Deze kaarten gaven weinig verschil totdat ik alleen een ander moederboard had gekocht.
Geheugen zelfde snelheid etc cpu ook(fsb werd niet genekt).
De prestaties werden opeens 10 keer beter.
Daarna het oude moederboard getest met een geleende ati videokaart deze werkte veel beter.
Beter ga je voor het geheugen en vista natuurlijk bij xp gaat het maar tot 3,25 dacht ik.

Of natuurlijk een goede ati videokaart :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan