Echt of nep mail van Hotmail?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Hallo,

Ik kreeg zojuist deze mail binnen op mijn emailadres. Dit emailadres geef ik vaak op bij sites/bedrijven waar ik liever niet mijn eigen primaire emailadres opgeef.
Nu herken ik dit emailadres niet wat in de mail stond, wat begint met "ma.....". Het ZOU kunnen dat ik dit jaren geleden heb ik aangemaakt maar gezien ik maar twee letters zie weet ik niet wat de volledige naam is. Wat moet ik hier mee doen? Ik durf niet goed erop te klikken omdat ik bang ben dat deze mail nep is (niet van Microsoft komt) Wat denken jullie?

55p2qp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zou doen:

Maak een herstel punt in windows.
Zorg dat je goede scanners hebt (virus-malware ed)
Ga naar schijfopruiming en ruim de schijf al wat op.
Klik op de link.
Vertel eventueel hier wat er gebeurt.

Daarna de scanners de schijf laten scannen. Dan zie je of er wat binnen gekomen is.
Zelf verwacht ik dit niet.
Ik verwacht dat het komt van een door jou vergeten account.

Succes er mee.
 
Als je het zelf in gang gezet hebt krijg je deze tekst:
Microsoft-account
Beveiligingsgegevens vervangen
Als je wilt doorgaan met het vervangen van je beveiligingsgegevens, klik je op de knop hieronder.
Doorgaan
Als je dit niet hebt aangevraagd, kun je deze e-mail negeren.
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
Een maand later krijg je deze mail... ALS je de eerste ZELF accepteert.
Beveiligingsgegevens vervangen
Goed nieuws! De wachtperiode is voorbij. Je kunt nu al je beveiligingsgegevens vervangen en het wachtwoord wijzigen voor het Microsoft-account to*****@hotmail.com.
Als onderdeel van dit proces worden je oude beveiligingsgegevens verwijderd en wordt in plaats daarvan je e-mailadres v****@hotmail.com toegevoegd.
Klik op de onderstaande knop om het vervangen van je gegevens te voltooien.

Beveiligingsgegevens vervangen

Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam

Als je 100% zeker weet dat je nooit problemen met je account gehad hebt zou ik het negeren....
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allebei, zoals ik jou informatie lees Andre, is het een fake mail dus? Als ik hem al ooit heb gemaakt die ma.... dan zal er niks belangrijks van heden opstaan.
 
Ik heb de afgelopen 4 weken 2 maal mails van mensen gehad waarvan bleek dat hun hotmail account gehacked was.
De hack bestond hier uit dat via dit mailaccount iedereen in de adreslijst een mailtje kreeg met als afzender dan dus het vertrouwde (maar gehackde) mailaccount. In het ene geval bevatte het mailbericht een url van een web site die aangeraden werd en de andere account verzond een mailbericht met daarin een tekst (in goed Nederlands) waaruit bleek dat de verzender op vakantie in de problemen was gekomen (alles gestolen) en en hard geld nodig had.

Kijk dus uit, er schijnen hot-mail hackers aan het werk te zijn.
 
Misschien als je over de knop Ik was het zelf heen hovered/zweeft kun je in je statusbalk onderin zien waarnaar de url verwijst.
Of de knop met rechts aanklikken en kiezen voor Koppelingslocatie kopiëren of zoiets, vervolgens kun je het URL adres plakken in bijv. kladblok.
Je kunt dan vaak aan de url wel zien of het nep of fake is.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Als ik eroverheen beweeg dan staat er dit, heb een screenshot gemaakt.

dq3ght.jpg
 
Bij mij staat er:
https://account.live.com/Proofs/EAVerify?mkt=nl-.....
Achter de puntjes staat gecodeerd mijn info over het 2e hotmail account wat dit betreft to*****@hotmail.com.
Dit heb ik zelf in gang gezet, dus geen fake mail.
Het kwam op vakantie, blijkbaar vonden ze dat verrassend en was deze actie nodig om mijn ww te mogen veranderen..
Ze houden dus in de gaten of je plots ergens anders inlogt.... wat dus het geval was... maar het had ook een hacker kunnen zijn die het ww had willen veranderen .. en dan is die maand vertraging wel prima...

Maw: heb je een ander hotmail account? En je hebt zelf niks gedaan.... Dan zou ik nu daarvan het ww veranderen en wrs krijg je dan weer een mailtje of de melding dat je hem al gehad hebt. Wil je dat account dus nog bewaren ... dan zul je die hacker dwars moeten zitten....

Ben het met Marcel dus eens:
Lijkt mij echt
Groeten Marcel

PS Tip....
Kijk nog even na of er verder in die code nog een redirecting naar een andere site zit of dat het alleen maar code is, zoals bij mij.
Bij een redirecting naar een andere site post even hier naar welke site..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist met een Ubuntu live cd gestart (gewoon voor de zekerheid), ik kliktte op: klik hier om het account te beschermen. Ik heb daar opgeklikt, toen wou hij dat je inlogde met het emailadres wat mij onbekend is, dus ik kan er toch niet in.. dus laat ik me maar niet te druk erom maken. Zoals ik al zei, het zou kunnen dat ik OOIT een mailadres heb aangemaakt wat begon met ma... maar ik kan het mij niet voorstellen eerlijk gezegd. @andre, ik heb perongeluk op je link geklikt, ik dacht dat daar info stond, maar dit is die fakesite dus? Wat meot ik nu doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen 4 weken 2 maal mails van mensen gehad waarvan bleek dat hun hotmail account gehacked was.
De hack bestond hier uit dat via dit mailaccount iedereen in de adreslijst een mailtje kreeg met als afzender dan dus het vertrouwde (maar gehackde) mailaccount. In het ene geval bevatte het mailbericht een url van een web site die aangeraden werd en de andere account verzond een mailbericht met daarin een tekst (in goed Nederlands) waaruit bleek dat de verzender op vakantie in de problemen was gekomen (alles gestolen) en en hard geld nodig had.

Kijk dus uit, er schijnen hot-mail hackers aan het werk te zijn.
Ja... in goed Nederlands... maar die persoon spreekt mij nooit aan in "u" en zo iemand zou gewoon familie bellen als ie in problemen zat...dat doe je toch niet per mail.... je weet nooit precies hoe lang het duurt eer iemand dit leest...
Ik had de gegevens v/h hotel (oa telf nr) waarin hij zou zitten ... nog even vergeleken met het telf nr dat in de mail stond.... andere stad.. klopte niet, nog een extra bevestiging van die onzin... Eigenlijk zijn noodoproepen per mail ALTIJD 100% nep... dat doe je toch niet zo....met een beetje verstand....
Het lijkt wel "als het geschreven staat dan zal het wel waar zijn..." .....:eek::eek::eek::eek::eek::eek: Dus niet...
 
:( Van Microsoft je bent absoluut verplicht elke half jaar of zoiets ( weet niet meer precies hoeveel ) jouw account beveiligingen te vernieuwen, en zodra dit echt gebeurt een Microsof vraag zal helemaal anders uitzien enz.. ( zelf zal je merken ! ) ..
Anders kan je niet verder met jouw account te gebruiken enz..enz..

Waarschijnlijk probeerde iemand inderdaad jou te hacken dat weet nu niet ( anders die kan wel GE-controleerd worden ! )..uiteindelijk complete berichtje nu is ook van Microsoft en verder hoef je echt zich niet over zorgen maken, ALS jij echter NIETS ergens wat i.v.m. beveiligingen poging te veranderen gedaan hebt, maar wel iemand anders, zie je dat daar ook is Microsoft aangegeven dat mocht je account NU willen beschermen dat je op HIER moet klikken ..

P.S. Volgens mij jouw account is niet gehackt omdat je die vraag binnen nu hebt, dat was een inbreuk hack-poging dus, en omdat ergens iemand niet juiste jouw wachtwoord weet dat blijft poging voorlopig,
NU ALS ik jou was zal toch eigen wachtwoord gaan veranderen, en dan wel nog ingewikkelder en langer zal ik die maken, en absoluut helemaal niemand dat meer ( wachtwoord bedoel ik ! ) over iets vertellen ..

:D Die link boven (van andre ) is geen rommel dat is inlog plekje naar je account toe ..
 
Laatst bewerkt:
Andre was deze link die je stuurde: https://account.live.com/Proofs/EAVerify?mkt=nl-..... nou een rommelsite? Ik kliktte erop ik dacht dat hier info stond. Wat moet ik nu doen?
Neen, een echt link voor mij bedoeld.
Ik schreef boven toch al...:
Bij mij staat er:
https://account.live.com/Proofs/EAVerify?mkt=nl-.....
Achter de puntjes staat gecodeerd mijn info over het 2e hotmail account wat dit betreft to*****@hotmail.com.
Dit heb ik zelf in gang gezet, dus geen fake mail.

Ik zou naar dat andere account gaan en het wachtwoord veranderen en dan kijken wat er gebeurt.
Je moet dus een ander account hebben, log daar dus in en doe dat.
Kan so wie so geen kwaad om onder deze condities het ww te veranderen...
Ben benieuwd wat je dan te zien krijgt.
Wacht dus nog ff met die link, kan altijd nog... je moet immers nog een maand wachten om het ww te veranderen ....zoals je boven kunt lezen.
 
Klopt..... alleen ik heb de codes door puntjes vervangen... leek me wel handig.. ;)

Thanks dat is een geruststelling. Anders zou ik inloggen op jou account toch als je die puntjes er niet wegzetten? haha, ik ben iniedergeval blij dat ik mij niet echt zorgen hoef te maken. Ik vond het een raar iets in iedergeval haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan