echt sneller of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb nu 2 x 512 mb pc 533 ddr2 erin en draai dual channel
als ik nu 2 x 1 gb pc 800 erin doe draait me pc dan veel sneller of kan ik dit niet zien op me pc ????? ik bedoel loopt alles dan veel sneller of is dit te verwaarlozen.
zit namelijk te twijfelen of ik

me 2x512mb hou en daarbij 2x1 gb bij koop dus pc 533 totaal 3gb
of 2x512mb verkoop en dan 2x1 gb pc 800 koop totaal 2gb

welke optie is beter de 1 is meer de ander is sneller
draai vista en xp op 1pc nl

Even nog een tip. Check eerst even of je moederbord de 800 wel ondersteunt en/of wat het max is hiervan. Anders heeft het zeker geen zin om dit te doen.

Kan helaas niet zeggen of je nu erg veel winst zal boeken. Mijn vermoeden is dat je dit niet echt vaak zult merken. Mogelijk alleen in bepaalde software/games maar dan zal het verschill volgens mij te verwaarlozen zijn.

Maar dat laat ik over aan de experts op dat gebied.

Als je MB die 800 kan hebben zou ik voor de 2x1gig gaan.
Vista heeft genoeg aan 2 gig tenzij je echt van die hele zware programma's draait .
zonde van je geld als je die 2 van 533 erbij houd en denk ook dat ie dan minder krachtig is dan de 800, want daar gaat het om, kracht zul je merken en niet echt snelheid.

das het probleem juist de 1 zegt draait die sneller de ander zegt kan je niet merken dat verschil

als je die van 533 erbij stopt gaan die van 800 ook op 533 werken, windows gaat altijd op de langzaamste snelheid mee.
En zoals ik zei, het gaat niet echt sneller maar die programma's die anders wat langzamer zijn dan sommige zullen wel sneller gaan.
maar die al snel waren zullen niet sneller gaan.

was niet van plan om 533 bij 800 te plaatsen
lees bovenstaande maar idiote is pc winkels zeggen niet hetzelfde
paradigit zegt maakt niet uit kan je niet zien dus je zou 2x1 gb bij je 2x512 kunnen zetten
mycom zegt beter je 533 verkopen (2x512mb) en pc 800 erin doen )2x1gb)

Ik denk dat het een lastige vraag blijft.
Misschien is het een idee om even op een rijtje te zetten wat beide situtaties je gaan kosten.

Als het prijsverschil tussen de 2 situaties voor jouw aceptabel is zou je voor het snelste moeten gaan. Sneller is natuurlijk altijd beter toch.

Hoi !

Beide winkels hebben gelijk; het tijdsvoordeel is nauwelijks te zien, maar wel aanwezig.

Aan jou de keus; in principe geef ik de voorkeur aan gelijke module's met gelijke timing.

Greetz,

Harry

net bericht gekregen van helpdesk
paradigit: beter uitbreiden naar 800 en 533 eruit halen ivm upgraden in de toekomst

mycom: maakt niks uit het verschil kan je net zo goed 2x1 gb pc533 erbij kopen gaat alleen op als je met videobewerking enzo bezig bent maar voor spelletje internet dvdtje kan je net zo goed op 533 verder gaan

dus daar gaat die...............................

denk dat ik maar gewoon 2 modules van 1 gb pc533 erbij doe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan