Eclipse versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
ik ben beginnend java programmeur, nog in de studeer fase

maar ik weet nou niet welke versie ik moet kiezen van eclipse

kan iemand me advies geven
 
Om java te leren kun je het beste gewoon Eclipse IDE voor java developers (De bovenste in het rijtje) nemen.
 
Laatst bewerkt:
Beste:

Hierbij heb ik één vraagje:

Ik snap bij god niet waar ik de codes inmoetvoeren ?

graag advies
 
Ik begrijp dat je hem al hebt gedownload(hoe spel je dat)?

Als je in het startscherm komt zie je helemaal rechts een pijl waarop staat "Go to workspace" oid. Als je eenmaal in de workspace bent zie je bovenin een balk met allemaal icoontjes. Klik op het mapje. Als je het goede icoontje hebt gekozen zal je nu een nieuw java project maken. kies een naam die je leuk vind. Daarna moet je in de balk met icoontjes(daar is hij weer:p) op het "pakketje" klikken(een vaag bruinig ding dat een beetje op een postpakketje lijkt). Nu maak je een nieuwe package. Ook deze kun je weer een willekeurige naam geven(kies maar iets wat je leuk vindt). Als laatste moet je nog op het groene cirkeltje met de witte c erin klikken om een nieuwe Klasse te maken. Benoem deze en als je al het bovenstaande goed hebt gedaan zal de editor automatisch openen.

Als je nou een nieuwe java file wilt maken hoef je niet alle bovenstaande stappen te herhalen. Je hoeft alleen nog maar een nieuwe klasse te maken.

succes!

PS: het geeft niet als je er niet uitkomt, als je er nog nooit mee hebt gewerkt is kan eclipse best overweldigend zijn. Ik snapte er de eerste keer ook niets van, en ik weet nog steeds niet hoe alles werkt:d
 
bedankt

kan het niet wat simpeler lol :p

kan je ook met wordpad java codes schrijven :p
 
Laatst bewerkt:
je kunt zelfs met notepad javaprogramma's schrijven, je moet het gwn opslaan als extensie .java :)
 
bedankt

gistr "JCreator gedownload, maar ga wel eens opzoek naar een simpele nederlandse tutorial met afbeeldingen

groet uaejeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan