Economische levensduur acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jukke

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
:( Hey ff een vraagje misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb een Acer laptop aspire 1705 smi van 19 maanden oud.
Nu gaat mijn laptop na verloop van tijd gewoon uit, windows xp is niet meer te installeren want de laptop wordt ontzettend warm. Hij schakeld gewoon uit omdat de processor te warn word.

Na een aantal contacten met acer heb ik begrepen dat dit een BEKEND!!!!!!!!!! probleem is en dat het moederbord kapot is:eek: .

nu zit er volgens acer geen garantie meer op want de garantie bepaling is 21 maanden geleden veranderd naar 1 jaar:8-0: .

Nu ben ik van mening dat een levensduur van ander half jaar voor een laptop van ruim 2200,= toch wel een beetje heel erg kort is:confused: .

Dus nu ben ik een site aan het zoeken waar de economische levensduren van laptop's of pc's op staan want ik kan het niet geloven dat de economische levensduur nu al verstreken is.
Klein beetje afschrijving maar op je laptop dan:(

ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

Groet Jukke

Er staat : Dit is het besluit van het Hof van Beroep te Gent.

Is dit een europees besluit?

Jukke

In België wel maar hoe zit het in Nederland?

Dit is wel een erg vervelende situatie inderdaad. Ik heb een jaar of 2 terug een vak Bedrijfsrecht gevolgd en voor zover ik me nog kan herinneren sta je vrij moeilijk: je bent door het product te kopen een koopovereenkomst aangegaan en dus akkoord gegaan met de garantievoorwaarden. En als daarin staat 1 jaar garantie dan heb je helaas pech... :(

Aan de andere kant: het probleem is bekend. Probeer eens uit te vissen hoe lang dat al bekend is. Als 't al bekend was voor je de laptop kocht, is er juridisch wellicht sprake van een wanprestatie?! Maar ik ben geen jurist maar "bedrijfskundige in opleiding", dus ik weet ook niet exact hoe het zit :)

Msschn kun je hier iets mee, zo niet dan heb ik in ieder geval m'n hersens weer eens gekraakt over een juridisch vraagstuk :D

Suc6 :thumb:

Lonnilt bedankt voor je antwoord:thumb:
Ik heb je antwoord voorgelegd aan de juridische afdeling van de consumentenbond.
Nu maar hopen dat hun antwoord voor mij positief uitvalt.

Ik hou je op de hoogte:D .

groet Jukke

al eens gedacht om hem betaald te laten herstellen buiten de garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan