ECS KV2 Lite MB heeft problemen met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJC2007

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
52
Hallo lezers,

Ik heb een bordje die bepaalde dingen gewoon niet wil zien, zoals een harddisk, dan blijft hij hangen bij het splash screen. Het kan ook zijn dat de video kaart niet gezien wil worden, maar ik had de harddisk er af gehaald en toen kon hij in de bios komen, maar met een andere video kaart en daarmee bleef hij maar opnieuw booten en niet naar een drive booten o.i.d. Het moet een systeem worden met een ATI 9250 en 1 gigabyte ram en een WDC 160 gigabyte harddisk, de processor is een amd 3000+. Dit was de koopjes dag dus. Mij lijkt het dat misschien de bios geupdate moet worden, maar het komt me wat vreemd over, die website van ECS vind ik ook al niet al te betrouwbaar, veel fouten in het online formulier, net alsof ze er van af willen. Het kan zijn dat ik er ook wel uit kom dus, maar goed, ik ben niet vies van tips vragen, bedankt dus voor eventuele tips.

Met vriendelijke groeten,

BJC2007
 
Ik zou je heel graag willen helpen maar eerlijk gezegd snap ik geen snars van je verhaal.
Probeer eens om iets duidelijk te vertellen, stap voor stap, wat je probleem is en wat je geprobeerd hebt.
 
Antwoord.

Hallo Mrmusic,

Ik heb dus dit systeem; 350 wat voeding, ati 9250 256 mb video kaart AGP, ECS KV2 Lite moederbord, 1 gigabyte geheugen. DVD / cdwriter, en een floppy drive. Het moederbord is nieuw. Ik heb het aangesloten met als resultaat dat het scherm bleef hangen bij het splash screen van de bios, dit kon ik "verhelpen" door de harddisk los
te koppelen en de video kaart te veranderen, daarna werd ik wel heel moe, toen bleef
het apparaat gewoon rebooten en moest ik de bios resetten. Ook omdat ik geen support
kan krijgen van ECS post ik hier maar, anders had ik toch wel al een onderwerp gevonden
over de bios upgraden, dat heb ik wel gevonden in een meer Engels forum, maar ik geloof
ook dat die niet echt goed hielp, wat er daarna gebeurde weet ik niet. Dat was vroeger
ook nog al prijzig dat moederbord dus die heeft het niet opgegeven. Ik dacht zelf dat ik wel
een RMA zou kunnen krijgen van ECS maar die laten voor als nog niets van zich horen.

Dit was het dus eigenlijk.

Mvg,

BJC2007
 
Ik denk dat je eens moet beginnen met alles opnieuw in te bouwen (vergeet de afstandsbusjes niet onder je moederbord) en opnieuw goed aan te sluiten.
 
Antwoord.

Ik heb eens gelezen dat dit komt doordat geheugen bankjes niet compatible waren en geheel op een andere volgorde gezet moeten worden, misschien ligt het daar nog aan.

Mvg,

BJC2007
 
Antwrd

Het is me dan eindelijk gelukt, het was toch erg stom, er zat een defecte DVD speler in of iets dergelijks, in ieder geval heb ik die er nu niet in zitten.

Mvg,

BJC2007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan