Edimax BR-6004 Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaWouter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mei 2002
Ik heb gister een Edimax BR-6004 gekocht om mijn
Wanadoo (Cable premium) te delen op een netwerkje maar ik krijg hem niet aan de praat heeft iemand ervaring met deze router?

Ik heb de DNS al ingesteld maar geen idee verder...
:o

Of weet iemand een handleiding in ht Nederlands te vinden?

Alvast bedankt

In ieder geval moet je het IP adres in de router zetten, en de DHCP server op auto.

Volgens mij hoef je geen DnS in te vullen, probeer het eens op de onderstaande manier.

Kies PPP over Ethernet (PPPOE)

Profile Name: De naam voor je verbinding.

Obtain IP Addresses Automatically: Gebruik hier PPPoE

ISP Account Name: De gebruikersnaam van je ISP account
ISP Account Password: Het wachtwoord van je ISP account

(Optional) Service Name: De service naam van je ISP, als je er één hebt laat het anders leeg.

(Optional) Access Concentrator Name: Laat deze leeg

Idle Timeout(0-3600 seconds): De standaardwaarde van de idle timeout is 120 seconds.

(Optional) Host Name (System Name): De Host Naam provided by your system.

Stap 5 Klik op APPLY of APPLY and Test

Bijlagen

• edimax.jpg
    edimax.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 28
Als ik hem test doe hij het gewoon maar ik kan het internet niet op als ik mijn netwerkstekker erin steek....
(ik gebruik wel de 1e poort)

Heb ook even een plaatje van mijn ip`s erbij gedaan......

Bijlagen

• ip.jpg
    ip.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 26
Als ik jou was zou ik het plaatje weghalen of in ieder geval een gedeelte van je ip. I.v.m. het beschermen van je privacy (gegevens).

Heb je wel de juiste kabel (geen crossover), als je tenminste bedoelt met netwerkstekker de verbinding van jouw pc naar prt1 van de router.

Alle lampjes branden juist en als ik hem test zegt hij ook dat hij connected is....

ligt het misschien aan de firewall ofzo...

Als je een softwarematige firewall hebt geïnstalleerd moet je het netwerk wel toevoegen aan je "Trusted Zone" maar dat heeft meer te maken met al of niet zien van de andere computers in je Lan.
Heb je in je verbinding (jouw pc naar de router) de eigenschappen van het tcp/ip protocol goed geconfigureerd? (zie bijlage)

Bijlagen

• verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 24
Hij staat op automatisch...

Maar ik ga morgen terug nar die zaak omdat ik ook 2 kabels mis en alleen een cd-rom als handleiding heb
terwijl daat staat dat ik ook een boekje erbij moet hebben gekregen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan