Edimax Router Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarko

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
47
Ik heb een Edimax BR6104K Broadband Router waarmee ik de internetverbinding wil delen met twee pc's.

Vroeger werkte alles goed zonder enig probleem, maar ik heb een tijdje alléén één computer gehad en gebruikte de router dus niet.
Momenteel heb ik weer twee pc's, maar ik kan niet meer op 't wereld wijde web oftewel internet komen.

Ik heb enkele screenshot's gemaakt van de gegevens die zijn toegewezen o.a. van mijn provider @home aan de router en van de router aan mijn pc.

Hieronder de links naar de screenshots:
PC1 gegevens:
www.gratis-emoticons.nl/pc1-1.gif
www.gratis-emoticons.nl/pc1-2.gif

Router gegevens:
www.gratis-emoticons.nl/router1-1.gif
www.gratis-emoticons.nl/router1-2.gif

Het probleem treedt op waneer ik Firefox en/of Internet Explorer start, ik krijg dan geen pagina te zien maar de welbekende foutmelding(en).

Wie kan mij verder op weg helpen, want ik weet niet wat ik fout doe of fout ingesteld heb.
 
wel het cc of co of cp nummer van @home ingesteld.
dus b.v. cc123456-a in de router dus.
 
jou interne ip nummer krijg je van jou router daar hoef je geen internet verbinding voor te hebben hoor.
 
Staat in de 2e pc alles op automatisch ontvangen?
Router al eens gereset, en als die klaar is, de pc pas opstarten?!

Gaat er een lampje branden op de router wanneer je de 2e pc opstart / aansluit?

Heb je tussen de 2 pc's een goed werkend netwerk of krijg je helemaal geen verbinding?
 
Ja, alles wat je zegt heb ik geprobeert, werkt nog steeds niet.
 
Ik had een soort gelijk probleem. Ik kon de router 100 x resetten maar hij deed het steeds niet. wat wel werkte was de stekker eruit en daarna erin, daarna coputernetwerk herstellen en klaar was kees
 
is er ook ergens de mogelijkheid om het Mac adres te klonen?
Probeer dat eens.
B.kat
 
ja dat kan ik druk gewoon in de router op de button "Clone MAC Adress", en dan komen er letter en cijvers in 't vakje. Maar moet je die adress dan ergns anders zetten, in je pc ofzo.

Maar kijk eens ff op de screenshot van die "router1-1", dan zie je die daar ook staan, maar ik vind 't vreemd dat de "Default Gateway" 0.0.0.0 is. Is dit 't probleem misschien?
 
Je laat in de bijlage's alleen maar Pc 1 en Router 1 zien . wat het IP adres van de pc 2 is kan ik hier niet uit opmaken.
Normaal gesproken benader je als eerste altijd via Pc 1 de configuratie van de router ( staat een adres voor in de gebruiksaanwijzing). Dit doe je altijd zonder dat Pc 2 op de router is aangesloten. daar vul je de gegeven van @home in ( Computernaam) Klik op: Clone Mac adres en Save dit. Sluit de Pc af en haal even 10 seconden de stekker uit het modem. Stekker er weer in Pc2 ook aansluiten en het zou moeten werken.
Kijk hhier even: http://www.dch.nl/index.php?menu=54&p1=53&c1=4
Hier staat alles ook voor @home.
Succes,
B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan