ednet microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

keet1234

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo, ik heb net een edset microfoon gekocht, er zat geen handleiding of cd-rom of iets dergelijks bij, en nu herkent mijn laptop het apparaat niet, ik heb het al bij 'zoeken' ingetypt maar het blijkt niet te bestaan.
Wat doe ik eraan, ik heb een Acer travelmate 800... er staat op de doos van ednet ook niets meer dan 'Ednet desk microphone.'

Kijk eens bij Geluid en audioapparaten in het Configuratiescherm. Klik op het tabblad Spraak. Kun je bij Spraak opnemen een apparaat selecteren?

Je laptop zal dat ding ook niet herkennen.... het moet gewoon met het 3,5mm stekkertje in het microfoongat in je laptop worden gestoken en daarna moet hem instellen [configuratiescherm -> eigenschappen voor geluid... en de volumeregeling door in je systray [naast de klok] op het luidsprekertje te klikken]

dat gedoe van het configuratiescherm heb ik allemaal gedaan maar deze microfoon staat er niet bij, er staan de gegevens van mijn luidsprekers bij micofoon, en deze staat er niet tussen... En ja ik heb hem aangesloten hoor maar dat levert niets op

Bij Spraak opnemen komt als het goed is de ingang van je geluidskaart te staan. Wat kun je daar zien staan, geef dat eens weer.

Realtek AC97 Audio, en als ik op het pijltje naar beneden klik, staat alleen dat er...

Dat is de onboard geluidskaart van Realtek, prima. Ga naar Volumeregeling (via dat kleine luidsprekertje rechtsonder in je Taakbalk), kies voor Opnemen (via Opties, Eigenschappen), dan OK, eventueel voor Geavanceerd kiezen en dan Microfoonvesterking, daarna weer OK. Je krijgt dan het onderstaande schermpje. Selecteer de Microfoon en zet het schuifje omhoog. Test je microfoon nog eens.

Bijlagen

• MicVol.jpg
    MicVol.jpg
    22 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Mmmm.... er zit toch niet een Aan/Uit-schuifje of zo op de mic?

hahahha, neen dat dacht ik ook eerst, ik heb het al grondig onderzocht, zou het kunnen dat ik een cd-rom of iets dergelijks nodig had voor verdere installatie en dat ze me deze zijn vergeten mee te geven?

Voor een microfoon is dat niet nodig, als je hem in de juiste ingang van je laptop steekt, zou hij het gewoon moeten doen. Heb je al eens gekeken of je het Realtek-gebruikersinterface hebt? Controleer voor de zekerheid of je microfoon daar bij de juiste kleur jack staat (bijna altijde roze).
Hieronder een klikbare afbeelding.

Edit: kijk ook de overige menu's eens na.

In je Configuratiescherm staat dan een blauw vierkantje met gele geluidsgolfjes met de tekst: Sound Effect Manager. Maar meestal plaatst Realtek een zelfde icoontje in het Systeemvak van je Taakbalk, dus naast de klok rechtsonder.

Ik bekom niet hetzelfde kadertje als jou, ik krijg een grijs met de volgende menu's: geluidseffect, equaliser, S/PDIF-uit, algemeen...

Is het zoiets?

Als het grijsgekleurd is, zou het kunnen zijn dat het geluid "niet actief" is. Doet je geluid het verder wel goed? Speakers, de Windows systeemgeluiden? Heb je al eens gekeken in Apparaatbeheer of daar ergens gele of rode icoontjes staan, vooral bij Geluid, video en spelletjes?

Overigens: is dit je microfoon?

dat is mijn microfoon, maar de kader die verkrijg is in dezelfde stijl opgemaakt als de kader van de geluidsregeling...

Sorry, doe het volgende. Rechtsklik op het icoon van Deze computer op je Bureaublad. Kies in het submenu voor Eigenschappen. Klik dan op de tab Hardware. In het vervolgscherm klik je op Apparaatbeheer. Kijk of er ergens een geel vraagteken of een rood uitroepteken voor staat. Kijk vooral bij Besturing voor geluid, video en spelletjes.

staat nergens een uitroepteken, ik zie staan: audiocodes, legacy-audiostuurprogrammas, legacy-videovastlegapparaten, mediabeheerapparaten, realtek AC'97 Audio, en videocodes...
Wat kan ik hiermee doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan