eee pc hapert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander the man

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Ik heb laatst windows xp op mijn eee pc gezet. Ik heb een asus eee pc 900A.

Ik weet niet of het komt door xp of dat het er al was omdat ik gelijk xp er al heb op gegooit maar hij hapert nu. Als ik bijvoorbeeld internet open doet hij dat soms snel en soms traag. Het is niet zo dat 1 programma vast zit maar echt de hele computer en dan na 10 sec werkt hij weer voor 1 min normaal. Dit is zeer irritant, zo irritant dat het onmogelijk is om mee te werken. Maar het rare is wel dat de muis gewoon normaal zonder hapering beweegt.

Ik heb pc doc pro gedraait en die heeft een aantal dingen herstelt maar heb nog steeds hetzelfde. Ik heb ook het standaard hard disk fouten zoek programma van windows gedraaid en er waren geen problemen gevonden. Het is ook zeker niet zo dat de programma`s te zwaar zijn want de cpu komt nooit boven de 10% en het gebeurd ook als ik gewoon door mappen blader. Ik denk zelf dat het aan de SSD of RAM zou kunnen liggen.

Heb al gegoogled maar daar kom ik niet echt veel van dit soort problemen voor. En als ik een probleem met hapering tegen kom is daar gene oplossing gegeven behalve de suggestie de hd op fouten te controleren.

Iemand een idee?

Ik heb laatst windows xp op mijn eee pc gezet. Ik heb een asus eee pc 900A.

Iemand een idee?

Wat stond er dan eerst op? Linux?
Volgens de specs van Acer staat er toch al windows op?
Hier vindt je in ieder geval de drivers voor XP.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een ASUS eee, en toen ik hem had zonder er iets op te zetten of iets werkte hij soms al slome / happerig. Ik had er gewoon een Virus scanner op gezet en toen haperde die soms.. het ligt denk aan de laptop zelf waar niks aan te veranderen is 8-)... ben benieuwd wat de oplossing kan zijn.

Ik heb zelf ook een ASUS eee, en toen ik hem had zonder er iets op te zetten of iets werkte hij soms al slome / happerig. Ik had er gewoon een Virus scanner op gezet en toen haperde die soms.. het ligt denk aan de laptop zelf waar niks aan te veranderen is 8-)... ben benieuwd wat de oplossing kan zijn.
Ik hoop ook dat er een oplossing is...

Wat stond er dan eerst op? Linux?
Volgens de specs van Acer staat er toch al windows op?
Hier vindt je in ieder geval de drivers voor XP.
Acer heeft niks met asus te maken? Maar er stond idd eerst linux op (xandros).

En moet je is proberen een driver te downloaden op die site. Allemaal dode links, maar ik heb ook cd met windows drivers (al geinstalleerd natuurlijk).

Edit: Op een ander forum ben ik gewezen naar dit topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=66055. Het is een soort plugin voor je SSD driver. Hij gebruikt 32mb van je ram geheugen als buffer voor de SSD. Nu heb ik er helemaal geen last meer van. Het lach dus aan mijn SSD.

Laatst bewerkt:
Ja sorry,dat van Acer was 'n denkfout ik bedoelde natuurlijk Asus,goed dat je 't uiteindelijk zelf hebt kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan