Een 2e hands nvidia quadro FX4500 of een nieuwe geforce GTS 450

Status
Niet open voor verdere reacties.

TTLLPP

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem te bouwen binnen een bepaald budget, waarvoor ik zo'n 100-120,- voor de videokaart wil uitrekken.

CPU: AMD X6 1050 of 1090
RAM: 4GB DDR3 1333
MOBO: 890GX

Ik speel geen games, maar teken in 3D programma's als Maya en Rhinoceros en veel multitasking vandaar de AMD X6. Nu las ik op internet dat Nvidia boven ATI wordt geprefereerd (op het gebied van 3D programma's) en voor het werk wat ik doe specifiek de Nvidia Quadro serie, maar deze is dan ook gelijk veel te duur voor mijn budget. Dus daarom dacht ik aan een Geforce GTS 450 1GB DDR5 128 bit voor 117,- die samen met de AMD X6 voldoende moet zijn om het werk wat ik doe uit te voeren.

Nu kan ik echter ook een 2e hand Nvidea quadro FX4500 512mb DDR3 265 bit kopen voor dezelfde prijs, maar deze 3 a 4 jaar oud.

Is in de loop der tijd een geforce dusdanig doorontwikkeld en verbeterd dat het niet zo veel uit maakt en dat ik beter een nieuw product kan kopen of is zo'n workstation van 4 jaar oud nog steeds betrouwbaar en beter geschikt voor het werk wat ik doe?

Alvast bedankt,

TT

Goedemorgen,

Ja gezien je niet gaat gamen en dat je vooral gaat tekenen denk ik dat het nog niet zo slecht idee is die kaart was/is daar specifiek voor gemaakt .

As je inderdaad niet gamed, neem een quadro, zijn een stuk sneller in de grafische wereld.

Het gaat niet specifiek om de kaart zelf, maar ook veel om de drivers.

De drivers van een quadro (of vergelijkbare kaart) zijn special gemaakt om de kaart optimaal te kunnen benutten voor grafische toepassingen / applicaties.
Deze drivers werken niet op bv een gts450

De GTS450 is meer een (medium) game kaartje.
Het werkt wel met die 3d toepassingen, maar voegt niets toe.

er waren wel geforce kaarten die je kon flashen naar een quadro welke weet ik niet zo snel niet meer.

Ik neig al meer naar de Quadro, het enige wat me nog doet twijfelen is de leeftijd van het apparaat.

Die GTS is inderdaad een medium (al dan niet minder) game kaart in tegenstelling tot de Quadro die 4 jaar geleden het label 'ultra-high-end' kreeg..

Ik heb gezocht naar het omtoveren van geforce naar quadro, dat lijkt goed te werken, maar bij de voorbeelden die ze geven worden de prestaties voor Maya niet beter en in 1 geval zelfs iets minder.

voor de geïnteresseerde:
http://nl.hardware.info/nieuws/14248/nvidia-geforce-wordt-quadro-met-softmod
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539&pgno=0

dank voor jullie reacties,

groet,

TT

PCIe X16 kaart in een PCIe 2.0 X16 slot

Dan nog iets,

maakt het uit als die FX 4500 een PCIe X16 kaart is, dus geen 2.0 maar hij moet wel in een 2.0 slot op het moederbord?

dank,

TT

Dat maakt niets uit.

Een 2,0 versie pas en draait gewoon in een 1.0/1.1 slot.
(Andersom ook)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan