een 2e laptop toevoegen netwerk / beveiligingssleutel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Adapt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Adapt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo,

Ik heb een laptop (met XP), een router: linksys 2,4 ghz wireless-G. De laptop zit al enige jaren op het draadloze netwerk en dat werkt prima. Nu heb ik een nieuwe laptop erbij gekocht met windows 7. Deze (2e laptop dus) wil ik toevoegen aan het netwerk. In het netwerkcentrum (nieuwe computer) kies ik voor 'verbinding met netwerk maken'. Ik krijg dan een overzichtje met netwerkverbindingen hier uit de omgeving waaronder die van mij. Als ik daar op klik en vervolgens op verbinding maken moet ik een beveiligingssleutel opgeven. Ik heb deze sleutel opgezocht via mijn router --> wireless --> wireless security --> wpa shared key. De wpa shared key heb ik ingevoerd als beveiligingssleutel. Vervolgens wordt aangegeven dat geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. Mijn vraag: wat doe ik verkeerd / wat moet ik doen om de tweede laptop toe te voegen?

Alvast dank voor reactie!

Adapt.

Hoikes,
Heb je al eens geprobeerd om de beveiliging uit te schakelen en dan te proberen verbinding maken? Zijn er in de buurt soms onbeveiligde netwerken waar je verbinding kan mee maken? Ik had hier met mijn medion laptop hetzelfde probleem. Op vista werkt die prima maar met windows7 kan ik geen verbinding maken, ook niet onbeveiligd. Met een onbeveiligd netwerk in de buurt dan weer wel. Blijkt een probleem te zijn tussen mijn draadloze netwerkadapter in mijn medion en mijn MSI router. Sluit ik op mijn laptop een usb netwerkadapter aan dan maakt ie zonder problemen verbinding. Dus... ik denk dat je eerder in deze richting zult moeten zoeken.

Groetjes

Inmiddels heb ik in de router onder 'wireless' --> 'wireless Mac-filter' --> 'edit mac filter list' het fysiek adres ingevuld wat ik in mijn nieuwe computer te zien krijg wanneer ik in het dos-scherm ipconfig/all intyp. het adres heb ik overgenomen uit het stukje waar "draadloos LAN-adapter voor draadloze internetverbinding" bovenstaat (of moet ik ethernet-adapter voor LAN verbindingen hebben?).

Nu krijg ik in het netwerkcentrum van mijn nieuwe computer te zien dat er verbinding is met mijn netwerk, echter bij toegangstype wordt aangegeven: "geen internettoegang"

Nog steeds geen internet dus...

Iemand nog een suggestie?? Instellingen router aanpassen?

Alvast dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan