Een 2e router aansuiten voor NAS

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallotjes allemaal,

Graag wilde ik even wat info verzamelen over het aansluiten van een 2e router in een al bestaand netwerk van KPN. (met zo'n goedkoop ruk-ding van een speedtouch)
Ik zat er namelijk over te denken om een WD NAS te kopen die tot zelfs 100mb/s kan halen over LAN.
Maar ik ben dus bang dat als ik die aansluit op de SpeedTouch dat het ding dan kapot traag word als ik bestanden aan het verplaatsen ben naar die NAS.

Dus dacht ik, dan koop ik toch gewoon een eigen router? Zo'n ASUS ofzo.
Dan kan ik die router ergens neer zetten met de NAS er direct met GigaBitLAN op aangesloten.
Maar hoe kan ik die ASUS router dan verbinden aan die SpeedTouch zodat ik ook internet krijg via de ASUS router?

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten, IT07.

Ik heb hier staan een modem/router en een router. Een van Ziggo (Motorola) en een van Netgear. Ik heb deze met elkaar verbonden met een UTP kabel. En allebij geven ze draadloos internet. Als je dit bedoeld, tenminste?

Ja ik bedoel zoiets ja. Ik heb alleen wel een keer gehoord dat er een manier is waarop je alsnog vast zit aan de prestaties van de router waaraan je een eventuele 2e router op aan sluit....
Is dat zo met UTP?

Dat durf ik niet te zeggen, maar waarom vervang je speedtouch router niet door de Asus router? Dan werk je toch met een router?

Ja ik heb daar niet zo echt positieve verhalen over gehoord.
Het schijnt zo te zijn dat je dan heel veel dingen zelf moet instellen anders dan krijg
Je niet eens internet...

Ik heb bij mij niks in moeten stellen. Plug and Play hier. Je kan het proberen, en vragen of je de router kan ruilen als hij niet wilt werken met je samenstelling, zodat je je geld terug kan krijgt. Uiteraard kunnen wij je hier ook helpen als het niet wilt werken!

Wat ik overigens benieuwd naar ben: word m'n download snelheid hoger als ik een betere router heb?
Nu heb ik een 8mbit lijntje (zo traag als dikke ****** als er meerdere aan het internetten zijn)
En haal ik gemiddeld 650kb/s down en 80kb/s up.

Kom ik dan dichter bij de 1mb/s als ik die asus gebruik?
8mbit is officieel 1mb dus.....

Speedtest.net resultaat: (gedaan met ipad)
669.9Kb/s down en 121.6Kb/s down.

Speedtest.kpn.net resultaat: (gedaan met Mac)
5.19Mbps

Het resultaat zal met een betere router wel verbeteren. Maar ik weet niet of dit "veel" uit zou maken. Het zal wel verschil hebben, maar hoeveel durf ik niet zeggen. Zoals ik al zei: Koop de router bijvoorbeeld inn een winkel als BCC, MyCom of iets derglijks daar kan je hem ruilen als hij niet goed is.

Owke ik ga ff de mogelijkheden naast elkaar leggen en uitzoeken hoe ik de SpeedTouch vervang voor een andere router. Misschien word het wel een ander internet abbo maar daar heb ik helaas niets over te zeggen omdat ik nog thuis woon.... :p

Edit: er ligt kabel bij ons in de straat maar is niet aangesloten op ons huis.
Is het mogelijk dat ik mn eigen abbo via UPC regel en dat ik dan mn eigen internet heb via kabel?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan