Een 3,5mm female naar 2x male splitter geeft een piepende toon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk een 3,5mm y-splitter gekocht, 1x female naar 2x male, om mijn TRRS oortjes met microfoon te gebruiken op mijn laptop (waarbij de microfoon ook daadwerkelijk werkt).
Raar genoeg kan ik wel prima audio horen, maar de microfoon wordt compleet gek. Ik heb zowel de standaard windows functie "naar dit apparaat luisteren" als VoiceMeeter Banana gebruikt om te luisteren naar de microfoon, maar beiden geven hetzelfde resultaat, namelijk óf een constant hoorbare pieptoon, óf een pieptoon met een vaste frequentie.

Ik gebruik hier een merkloze splitter, oortjes van Apple, en een Asus laptop. Ik vermoed dat het probleem bij de oortjes ligt, maar ben er niet zeker van.

Als iemand tips of suggesties heeft hoor ik het graag.

Tim

PS. Ik ben er niet zeker van of dit de goede plek is voor deze vraag. Zo niet, mijn excuses.

Laatst bewerkt:
kan het niet zo zijn dat je de verkeerde hebt gekocht , dat het een verloop is voor dual headphone

Als je bedoelt een female naar 2x male headphone plug, nee, maar het had inderdaad gekund met mijn genialiteiten :p. Op de male plugs staat op de ene een headphone icoontje, en op de andere een microfoon icoontje.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waarom je een headphone plug zou willen splitsen in twee plugs :P

als je gezellig met iemand anders muziek wil luisteren bijvoorbeeld,
maar goed, was eerste oplossing die mij te binnen schoot,
succes verder met je vraag

Oh zo bedoel je. Nee ik bedoel een andere splitter.
Jij bedoelt deze: http://www.gamewebwinkel.nl/Image/audio jack splitter cable.jpg

Die gebruik je inderdaad om vanuit 1 aansluiting met twee koptelefoons naar hetzelfde te luisteren.

De splitter die ik bedoel is deze: http://www.eventus.si/en/iimg/6508/...tter_adapter_3_5_1_female_to_2_male_20_cm.jpg

Die kan je (Zou je moeten kunnen) gebruiken om een aansluiting zoals die van moderne koptelefoons (met ingebouwde microfoon) te gebruiken op een laptop bijvoorbeeld, die een aparte aansluiting heeft voor audio out- en input.
In feite maakt de splitter die ik heb van de 1x "multfunctionele" male een 2x male, 1x output, 1x input.

In ieder geval bedankt voor je input, altijd gewaardeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan