Een aansluiting vergeten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Candles

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Hallo allemaal...

Ik ben een klein leekje op pc gebied dus ik zal proberen om het probleem goed mogelijk uit te leggen, sinds vandaag heb ik een nieuwe voeding gekocht me oude voeding was een AC ~230...me nieuwe voeding is een Be quiet 450w nu heb ik alles genummerd zodat ik weet welke stekker (zo noem ik het maar) waar moet bijv: 1 bij 1 en 2 bij 2 etc...

Het probleem is het volgende de voeding zit er in de kabels heb ik allemaal ingeplugd waar het thuis hoorde, stekker in het stopcontact knopje van de voeding op 1 gezet en toen op de knop gedrukt van aan doen..hij deed het eventjes maar hij ging niet door met laden, hij zetten niet door.. lijkt net of een bepaald gedeelte geen stroom krijgt

Wat is het probleem?? Ben ik kabeltje vergeten?? of is de voeding te hoog??

groetjes

Candles

AC ~230 = Alternaternating current ~230 volt dat is geen merk voeding maar dat hij voor 230 netstroom is bedoelt lol

verder wat bedoelt u met dat hij niet laad

hij gaat wel aan maar u blijft een zwart schrem houden
of hij gaat aan en springt na een paar seconde uit?

Ben je de 12V aansluiting niet vergeten? Is een 4pins aansluiting, in de vorm van een vierkant.

Hallo firest0rm,

zoals ik al zei ik ben een leek hier op hihihi.. maar goed heb hem zelf nog niet aan een beeldscherm, toetsenbord etc gekoppeld omdat ik eerst wou zien of hij het gewoon deed...als ik op de knop druk dan inderdaad hoogstens een seconde of 1 a 2 zie ik de lampjes branden en dan houd hij er mee op...denk niet dat hij zover komt met het scherm laden..

groetjes

Candles

Ben je de 12V aansluiting niet vergeten? Is een 4pins aansluiting, in de vorm van een vierkant.

EDIT1: ??? Ik vermoed dat, dat degene is die bij de grote stekker thuis hoort? die zit er in geplugt

Edit2: Ik heb foto's gemaakt hoe mij pc er uitziet is het mogelijk dat ik hiervan foto's plaats zodat men een idee heeft??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, post ze maar.

En nee, de 12V zit niet in het grote blok.

Laatst bewerkt:
Hm, niet veel (verkeerds) te zien op de foto, eigenlijk.

Schiet me net iets te binnen: Rekening gehouden met statisch electriciteit? (Geen kleren dragen die statisch electriciteit kunnen dragen, vloerbedekking wil ook wel eens vervelend zijn).

Hoe lang blijft de computer aan, voor het weer uitgaat en opnieuw probeert te starten?

Als het goed is, zit er op je moederbord een batterij, haal die er enkele minuten uit, en stop het er daarna weer in; probeer dan de computer weer aan te zetten.

Hoi probleempjes,

lolz ik ga me niet helemaal uitkleden hoor :P maar goed ik heb hier laminaat liggen dus het vloerbedekking probleem is opgelost ;)...maar dat batterij waar zit dat ergens en hoe ziet het eruit???

groetjes

Candles

4cbef8317a32c-Untitled.png

Onder de rode cirkel. Kan je er als het goed is zo uit 'wippen'.

Aaah toch de goeie, ik had hem zelf ook gelijk ontdekt, ok zal hem er een paar minuten uitlaten..

EDIT: En Helaas...:( dat heeft ook niet gewerkt, zodra ik de knop in drukte zag ik 2 lampjes branden en zodra ik de knop los liet gingen de lampjes weer uit :(..

Oke, en het stinkt niet naar brandlucht? :rolleyes:

Zit er toevallig nog een 4polie-aansluiting naast het grote witte blok, naast de processor koeler? Hier hangt net een kabel voor op de bovenstaande foto.

Duidelijke foto ! :thumb:

ATX12VS.jpg

Nergens zo'n stekker + aansluiting (op het moederbord) tegen gekomen?

Zo niet;

Koppel alle hardware even af: Hardeschijven, DVD speler, floppy, Geheugenbankje (=werkgeheugen), enz.

Gaat dan, het moederbord (met enkel de processor erop aangesloten) wel aan?

Ieks alles loshalen...:eek::shocked:... hopelijk weet ik alles weer terug te vinden...neey zo een vierkante ben ik niet tegen gekomen ja 1 tje maar die zit precies naast die grote stekker van de koeler(ven) ...gek idee misschien maar kan het zijn dat ik die dan moet draaien??....alhoewel er staat een pijltje om en die wijst naar de koeler (ven)... maar goed ga het proberen om alles los te halen...en kijken of hij het dan doet...al heb ik het idee dat het probleem misschien onderin de pc zit want heb het idee dat daar de kabeltjes niet goed zitten.....

Wat zou er onderin niet goed moeten zitten dan? Onderin je PC kast zit namelijk niks waar je iets los moet trekken voor je voeding..

Kan ik zo niet zien. Op de stekkertjes, staan afkortingen. De afkortingen staan ook op het moederbord.

Dat zijn overigens de aansluitingen voor Aanknop, resetknop, HDDLED, en nog een aantal.

Hmmm ok zal gaan loeren de rest van de avond...en kijken of ik alles weer goed geplugd heb, zal morgen vertellen of hij het wel of niet doet...

@Candles: Welkom op Helpmij.nl

Ik heb enkele berichten van je samengevoegd.Je kunt de knop 'bericht aanpassen'gebruiken.Ook heb ik enkele quote's verwijderd.Bij een directe reactie is een quote niet nodig.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan