een aantal regels selecteren uit een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenda13

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Hallo,

Ik ben op mijn werk belast met de kwaliteitscontrole. Wekelijks moeten we van de behandelde cases per persoon 10 cases nakijken. Hierbij let ik op het weeknummer en zo mogelijk op verschillende statussen van de cases. Als bijv medewerker A 40 cases heeft opgepakt wil ik met een simpele query een lijst krijgen met 10 van die cases. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Even er vanuitgaand dat in de tabel bijgehouden wordt wie en in welke week een case is behandeld, zou je hiervoor een query kunnen maken waarbij je een filter zet op weeknummer en persoon.

Hallo, bedankt voor je bericht.

Dat wordt inderdaad al bijgehouden en er is al een query waarbij je kunt aangeven welke week je wil controleren. Alleen dan komen alle cases van de medewerker van die week tevoorschijn. Bijv heeft medewerker A die week 40 cases behandeld. Van deze 40 wil ik er maar 10 controleren. Nu kan ik natuurlijk deze copieren en in een nieuwe tabel zetten, maar er zou toch een makkelijkere manier voor zijn, zou je denken..
Ik had al gedacht om een kolom toe te voegen met van die vakjes die je kunt aanvinken. Dan kun je uit de lijst uit die query per persoon 10 cases aanvinken die je wil controleren en deze uiteindelijk in een formulier laten zien.
Dit is wat ik tot nu toe als slimste oplossing heb bedacht.. Zijn er nog andere tips?

Als ik het goed begrijp wil je een soort random functie ?

Dan kom je denk ik in VB code terecht, met de functie Randomize kun je een willekeurig getal ophalen. Hiervoor ben je wel een NummerID nodig (Autonummering o.i.d.).

hmmm dat is ook niet echt wat ik wil denk ik.. Ik zal er even over nadenken. In ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp!!!

Code:
 Select  top 10 * from table1 where aap="noot"
Geeft de eerste 10 records van het resultaat. Niet echt random maar misschien toereikend?

Ik denk dat ik hier wel iets mee kan. Nu moet ik er 10 hebben per persoon, maar daar kom ik dan wel uit! Hartstikke bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan