een aantal taken zoals virusscannen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
ik weet dat het mogelijk is: ik zou graag alle virusscannen en spyware scanners agter mekaar laten lopen zonder dat ik er zelf bij ben. tot nu toe is dit mij helaas nog niet gelukt, hij doet wel het programma open, maar begint niet te scannen, dus ben ik daar niet veel mee:) ik zou dus het volgende willen doen: eerst spybot, dan ad-ware, AVG en dan uiteindelijk ewido(ik zou ook eens willen weten of spywareguard en spywareblaster ook kunnen scannen, maar ik vindt nergens iets in de programma's om de pc te scannen:() weet iemand hoe ik dit allemaal volautomatisch kan laten doen zodat ik er niet bij hoef te blijven:)
 
Hitman pro 2 downen? (voor die anti-spywareprogramma's dan toch)

James:)
 
kdenk dat je mijn vraag verkeerd begrijpt:confused: ik wil zoiets als taakplanner doen zodat virusscannen, spywarescannen met alle 4 de programma's die ik heb agter mekaar worden uitgevoerd zonder dat ik er zelf bij hoef te zijn om ze te activeren:)
 
Geplaatst door skelle
ik zou ook eens willen weten of spywareguard en spywareblaster ook kunnen scannen, maar ik vindt nergens iets in de programma's om de pc te scannen

Nee, die programma's kunnen niet scannen. Zij werken preventief.
 
k, maar wat kan ik nu begrijpen om gwn ad-ware, spybot, avg en ewido agtereenvolgens te laten scannen, maar nog nix te verwijderen, dus gwn de resultaten weergeven zodat ik die dan op het einde handmatig in 1 keer kan wegdoen
 
Ja het moet wel kunnen, het is een kwestie van de juiste opdrachtregel in de taakplanner gebruiken.

Spybot kan ook een automatische scan starten bij het opstarten van windows, dus een aangepaste opdrachtregel is dus van toepassing.

Net als in het vroegere DOS werken nog veel programma's met uitgebreide start-commando's.

Bijvoorbeeld schijfcontrole is automatische te starten en door te laten gaan bij alle eventuele gevonden fouten.
Hier gebruik je de opdrachtregel chkdsk <station>: /f /x voor.
Zo werkt het ook met jouw programma's. 't is alleen ff zoeken in de faq of op internet welke schakelopties voor die programma's beschikbaar zijn.

Succes!:thumb:
 
thx, kzal der mij eens mee bezighouen als ik wat tijd heb:) hitman pro vind ik wel ok, maar je ziet op het einde niet wat spybot en ad-ware... hebben gevonden: ik heb het liever allemaal apart:)
 
Geplaatst door skelle
ik heb het liever allemaal apart:)
brancard.gif

Samen maar apart, ik snap hem.:p

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan