een acces programma gebruiken zonder office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Wanneer office niet op de computer staat is het mogelijk om toch een acces programma te gebruiken?

Jazeker, Download en installeer gratis OpenOffice. Open Base en dat is gelijkaardig met Acces.

Om Access te gebruiken heb je Access nodig. Is voor zover ik weet geen andere mogelijkheid voor.

Ook OpenOffice is een Office. Ken het verder niet (verkeerd forum ;) ). Access is onderdeel van de uitgebreide Office suite, en die kost dan ook meer.

Open office is geen optie neemt de formulieren niet mee.
Een paar jaar geleden had MS een programma dat je access ook kon uitvoeren zonder de office installatie
helaas ben ik de naam vergeten en kan ik het programma niet meer vinden.
Iemand die het kent?

Dat heeft niet echt een naam; vroeger kon je wel meer programma's los bestellen maar die tijd is geweest. Het aanbod is nu toegespitst op suites met of zonder Access. Al kun je een pakket als MS Project nog wel los kopen. Hooguit kun je tweedehands nog een losse versie scoren, of een oudere Office als het om de pegels gaat.

De lamp is weer aangegaan bij mij, het programma heet access 2007 runtime of access 2010 runtime te vinden op de site van ms

Een runtime is een standalone versie waarmee je bestaande databases kunt gebruiken. Je kunt er geen databases mee ontwikkelen. Als dat de bedoeling is, dan ben je er :). Runtime versies zijn er voor alle Office versies.

Dat heeft niet echt een naam; vroeger kon je wel meer programma's los bestellen maar die tijd is geweest. Het aanbod is nu toegespitst op suites met of zonder Access. Al kun je een pakket als MS Project nog wel los kopen. Hooguit kun je tweedehands nog een losse versie scoren, of een oudere Office als het om de pegels gaat.

Volgens mijn is access nog steeds los aan te schaffen hoor.
Vorig jaar zelf nog gedaan voor het bedrijf waar ik voor werk.

André

Koopje :). Bij Microsoft rekenen ze € 269,00 voor een Office zónder Access, en € 539,00 voor een versie mét. Een simpele rekensom leert dat het verschil zo'n € 300,00 is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan