Een access bestand gemaakt in office 2000 werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Hebben in access 2000 een soort telefoon lijst gemaakt.Besturings systeem was toen ook XP.
Maar nu hebben we windows 7 met office 2003.
Maar hier werk het access bestand wat we in access 2000 hebben gemaakt niet meer.
Hadden een soort adressen lijst gemaakt.
Naam ....Adres....Woonplaats....Land......Telefoonnummer.....mobiele nummer
We hebben bij Naam en Woonplaats een fout melding .Namelijk #fout.
De rest geeft wel alles goed weer.
Hoe krijgen wij het bestand weer werkende onder access 2003?
En wordt office 2000 nog ondersteund door microsoft?

mvg Ronald

Het probleem zal vermoed ik niet liggen in de 2 versies, want 2000 en 2003 zijn redelijk compatibel. Zeker 'omhoog'. Ik denk dat je probleem eerder ligt in ontbrekende bibliotheken, die genereren (het ontbreken dus) foutmeldingen die niets te maken hebben met de velden waarin ze optreden. DUs dat je een foutmelding krijgt op het veld [Woonplaats] zegt totaal niets of het probleem daar ook echt zit. Kijk dus in het VBA venster (<Alt>+<F11>) of er in de bibliotheken in <Extra>, <Verwijzingen> fouten zitten.

In de link die ik postte stond ook dat je soms wat extra's moet installeren.
Ook in de lijsten vd kaartenbakken, etc kunnen aanvullingen geplaatst zijn met foutmeldingen.

Je moet dan kijken of de queries en de formulieren nog goed zijn.
En natuurlijk of de data die je zoekt nog wel in de kaartenbakken zitten....
Dus loop het acccess bestand door.

Begin eens bij het begin, en controleer je bibliotheken en verwijzingen, zoals ik eerder heb aangegeven. Via <Foutopsporing>, <db compileren> spoort Access alle fouten op, en als je die repareert, dan zal de db doorgaans gewoon werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan