• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een afbeelding plakken met vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreXL

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Ik heb een aantal houtje-touwtje handelingen, die ik nu handmatig doe.
Ik heb de tegenhanger hiervan in VBA nog niet voor. Hier ben ik dus naar op zoek.
Wie weet de juiste manier?

Ik heb verschillende afbeeldingen, verschillend formaat en grootte, op mijn werkblad staan.
Deze heb ik ooit uit diverse bronnen verzameld en zijn niet herleidbaar naar het oorspronkelijke bronbestand.

Ik heb ook enkele Commandbuttons, uit de werkset besturingselementen op mijn werkblad staan. Deze stuurt een macro aan, maar ik wil enkele afbeeldingen hiervoor gebruiken die als "icon" op mijn commandbutton komen.
Ik doe dit als volgt: In ontwerpmodus klik ik op een gewenste afbeelding, rechtsklik - kopieren
Ik selecteer de gewenste commandbutton, ga naar eigenschappen - picture en plak hier de afbeelding. De afbeelding verschijnt op mijn commandbutton. Ook andersom is mogelijk: ik selecteer en kopieer het woord, vervolgens ga ik op het werkblad staan en plak dit. De afbeelding komt weer netjes op mijn werkblad.

Het lukt me wel om met Commandbutton1.LoadPicture("folder+bestandsnaam.jpg") een afbeelding vanuit een bestand te laden, maar niet andersom, of vanuit mijn werkblad.
Ook de afbeeldingsgrootte en verhouding tot de knop loopt niet altijd goed. Is er iemand die weet, hoe dit te beïnvloeden is?

vriendelijke groet,
AndreXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan