Een agenda maken in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikiej12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Hoi,

Ik wil graag een persoonlijke agenda maken in access. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen? Ik wil graag als ik op een datum klik, dat ik dan de tijd en beschrijving enz. in kan voeren die nodig zijn.

Alvast bedankt:).

Hoi Rikie, welkom op het forum!

Kun je wat duidelijker aangeven wat je wilt? Want een datum aanklikken, en dan gegevens invoeren is iets dat in Outlook inderdaad wel heel makkelijk is, maar in Access iets lastiger om te maken. Om te beginnen moet je een tabel hebben waar je de getypte gegevens in op gaat slaan, met uiteraard ook de datum.
Verder moet je dan een formulier hebben, dat die gegevens laat zien in een opmaak die een beetje lijkt op een kalender, maar dat verder niet is, want je ziet van die agenda maar één veldje. Om de agenda met verschillende items te kunnen vullen, moet je dan eigenlijk weer een ander formulier hebben, dat de overige gegevens van die agenda bevat.
Kortom: je wilt best veel. Er zijn wel ideeën, maar dus eerst wat dieper ingaan op wat je wilt!

Michel

Oke,

zoals ik begrijp is het moeilijk te realiseren. Daarom ga ik maar aan de slag met microsoft outlook agenda, of ik probeer iets anders.

Dankjewel voor je moeite:thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan