• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een als met een variabele mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RLorenzo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Hallo,

Ik zit namelijk met een vraag. Ik zou een command of formule moeten kunnen maken. 't is mss wat moeilijk uit te leggen maar ik zal es proberen.

Ik zou een soort ALS formule hebben die aangeeft als CEL 3 <= CEL 2 dan uitkomst CEL2, maar als deze groter is dan moet CEL 2 vermenigvuldigd worden tot deze groter is dan CEL 3 en dan deze waarde uitkomen als uitkomst.

Hopelijk is het wat duidelijk en anders probeer ik er es een kleine schets van te maken indien jullie dit willen.

Mvg Lorenzo

Nee, niet helemaal duidelijk. Ik snap dat als 'cel 3' (die niet bestaat) <= cel 2 je cel 2 wilt zien. Dus als 25 < 30, dan wil je 30 zien. Maar de andere kan? Dus als 35 > 30, dan moet 30 vermenigvuldigd worden zodat hij groter is dan 35. Dat kan met het getal 2 (60 > 35) maar ook met 200: 6000 is immers ook groter dan 35. Dus wat wil je precies zien?

Dus bijvoorbeeld

CEL 2 = 20
CEL 3 = 15

dan moet er gebeuren dat CEL 3 vermenigvuldigd wordt met 2 zodat deze uitkomst geeft van 30 in CEL 1

CEL 2 = 56
CEL 3 = 15

dan moet deze formule zelf CEL 2 vermenigvuldigen met 1-2-3-4-enz. hier dus CEL 3 * 4 = uitkomst 60 in CEL1

natuurlijk als CEL 2 lager is dan CEL 3 = dan is het gewoon een uitkomst van van 15 in CEL1

Mvg Lorenzo

Ik denk dat deze dat voor u uitrekent:

Code:
=ALS(A2<A1;A2*(AFRONDEN.NAAR.BOVEN(A1/A2;0));A2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan