• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een ALS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdeGelder

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
14
Beste,

Ik heb op dit moment deze formule in Excel verwerkt om bepaalde percentages te berekenen:

=IF(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0="-";"-";(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0)*$J8))

Deze formule werkt op dit moment goed alleen er moet wat toegevoegd gaan worden.
Er moet uit een ander werkblad een waarde ja of nee gehaald worden.

Bij nee moet deze:
=IF(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0="-";"-";(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0)*$J8))

Bij ja moet deze:
=IF(VLOOKUP($I8;assortiment4;K$5;0="-";"-";(VLOOKUP($I8;assortiment4;K$5;0)*$J8))

Kan iemand mij helpen? Ik heb al meerdere combinaties geprobeerd, maar kom er niet uit.


Met vriendelijke groet,

Ruud
 
Uit mijn hoofd met copy-paste:
Code:
=IF('ander werkblad'!A1="ja";IF(VLOOKUP($I8;assortiment4;K$5;0="-";"-";(VLOOKUP($I8;assortiment4;K$5;0)*$J8));IF(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0="-";"-";(VLOOKUP($I8;assortiment2;K$5;0)*$J8))))

Er staat:
=IF('ander werkblad'!A1="JA";ene formule;andere formule)
Misschien met je goed kijken naar de ; die een 'moeten zijn in de Engelstalige versie.

Groeten,
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan