Een alternatief voor Sharepoint.

Status
Niet open voor verdere reacties.

josbos14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Voor de fanatieke website design leden, de volgende vraag.

Ik wil graag een online opslag plaats creëren (word, pp doc, plaatjes etc.) om informatie met meerdere mensen te delen. Een plek waar ik als beheerder leden kan toevoegen en leden de mogelijkheid hebben om (met een inlog) de inhoud kunnen zien en nieuwe documenten etc. toevoegen.
Het klinkt verdacht veel op een SharePoint pagina, alleen zoek ik naar een alternatief die makkelijker en goedkoper is (niet per maand een bepaald bedrag) Ik wil eenmalig met een programma werken.

Van mij mag het ook een online programma worden waarbij ik alleen als beheerder inhoud kan plaatsen maar leden met een inlog de inhoud kunnen bekijken.

Wie weet alternatieven voor het programma SharePoint. Ik heb zelf websiteruimte.

Ik ben benieuwd.
gr. Jos

Dank voor je reactie. Ik zoek een alternatief voor een overzichtelijk opslagplaats. Is dat met de genoemde pagina's mogelijk? Joomla heeft beperkte mogelijkheden?

alternatief

Dank voor de reacties. Er zitten zoveel goede alternatieven tussen.
Ik ben ook in bezit websiteruimte (mijndomein.nl) en die zou ik daarvoor ook willen gebruiken.

Voor een website die ik heb, gebruik ik ouderwets FrontPage.
De bedoeling is dat we voornamelijk word / PowerPoint, excel, plaatjes (jpg) plaatsen. Daarnaast wil ik mensen toegang geven tot een inhoud die ze zelf ook kunnen aanvullen (die overzichtelijk is)

Is er ook iets dat ik aan mijndomein kan koppelen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik daarvoor Webdav via https (poort 443), dus ook nog veiliger.
Dat werkt met Apache. Onder Windows kun je met het gratis Netdrive die map als lokale harden schijf mounten, best handig voor gebruikers. Een Macbook en zo kan het meteen mounten, zonder extra's dus het is super compatibel.
Als server gebruik ik een simpele AMD350 CPU board met alles onboard mobo.
Ik draai dat onder Linux om de kosten zo laag mogelijk te houden voor licenties.

Ik heb maar een user, maar je zou natuurlijk per map een user kunnen aanmaken en jij kunt zelf overal bij.
Een deel van mijn verhaal kun je hier lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1474807/last

Ik denk dat je de Apache default file wel aan moet passen, ipv per partitie dan per map.
Zie een klein stukje onder.
Dat stuk heb ik niet uitgezocht.
Misschien is er nog wel een andere manier dan deze.
Alias /webdav2 /data/webdav2

<Location /webdav2>
DAV on
Authtype Basic
Authname "webdav2"
AuthUserFile /var/www/web1/passwd2.dav
Require valid-user
</location>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan