een ander account administrator maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

artisjok

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2014
ik heb op deze pc 1 account als ik een ander account maak zou ik die dan als adminestrator kunnen gebruiken met all my files erin en dan het huidig adminestrator account verwijderen??

kan dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Technisch gezien wel, echter het "al mijn files erin" moet je grotendeels wel zelf doen en apps die zijn geïnstalleerd of toegewezen aan (alleen) de oude user zul je opnieuw moeten doen voor de tweede user.

IS dus een beetje afhankelijk van wat je verwacht

Het is so wie beter om een 2e admin account te hebben.... stel dat je nu een nieuwe wilt omdat de huidige deels corrupt is, maak er dan nog een aan...
Er is nog altijd een verborgen admin, maar die gebruik ik nooit.

Volgens mij is het veiligst 1 admin account en 1 of meerdere user accounts. Je gebruikt normaal de user accounts en bij serieuze problemen het admin account. Je hebt dan nog altijd de mogelijkheid om het ingebouwde admin account in te schakelen.
Ook een recente back-up op 'n beschrijfbaar medium of extern medium is een goede optie.
Waarom zou je je huidige administrator account willen inwisselen voor een ander? Wat is er precies aan de hand?
Als je je administrator account inwisselt voor een ander heeft dat onvoorziene gevolgen qua rechten, herstelpunten enz.
De ene admin is de andere niet, je weet niet waar je aan begint. Niet aan beginnen is mijn advies.

Laatst bewerkt:
ik heb een nieuwe e mail die wil ik als primair gebruiken daar gaat het om en als adminestrator gebruik ik me oude e mail

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet via Start > Instellingen > Accounts klikken op In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account, dan start je opnieuw op en doe je hetzelfde maar dan met In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account. Kies dan het juiste mailadres.

Je moet via Start > Instellingen > Accounts klikken op In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account, dan start je opnieuw op en doe je hetzelfde maar dan met In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft-account. Kies dan het juiste mailadres.

en hoe maak ik dat account dan het adminestrator account?

Dat is nog steeds hetzelfde admin-account, alleen verander je je Microsoft-acount

al gevonden

start>instellingen>accounts>E-mail en app accounts> OUDE account verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan